Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza FMEA | pięć sił Portera | test Durbina–Watsona | potrzeby człowieka | agregaty podaży pieniądza | wykłady z finansów publicznych | cykl życia marki | wykłady z ekonometrii |

Alianse niekonkurencyjne

Alianse niekonkurencyjne (z ang. noncompetitive alliance) zawierane przez firmy o wysokim poziomie interakcji ale o niskim potencjale konfliktu. Najczęściej są to przedsiębiorstwa z tej samej branży, ale posiadające wyraźnie odrębne rynki.

Firma w tego typu aliansach wprowadzając swój produkt do sieci sprzedaży partnera nie stara się przejąć jego umiejętności handlowych i odwrotnie, firma która wyposaża w sieć handlową nie stara się zdobyć umiejętności technologicznych partnera.

Przykładem takiego aliansu jest porozumienie Matra Automibile i Renault. Firmy te stworzyły wspólny produkt - samochód Espace na zasadzie: Renault zapewnia wszystkie funkcje handlowe (dystrybucję, marketing i usługi posprzedażne) i dostawę części mechanicznych, a Matra zaprojektowała samochód, produkuje jego plastyczną karoserię i zapewnia montaż końcowy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Alianse strategiczne - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Plan marketingowy firmy budowlanej
35 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Alianse niekonkurencyjne

Alianse niekonkurencyjne
Ocena: 8.7 / 10
Liczba głosów: 6 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii