Najważniejsze zasady koncepcji ECR
Możemy wyróżnić m.in.:
1. Przedsiębiorstwa nieustannie dążą do maksymalizacji wartości dostarczanych konsumentom poprzez oferowanie w odpowiednim asortymencie coraz doskonalszych, lepiej dostępnych produktów przy ciągłym zwiększaniu komfortu zakupów i jednoczesnym obniżaniu kosztów funkcjonowania całego łańcucha.
2. We wdrażanie filozofii ECR w pełni angażują się liderzy poszczególnych ogniw łańcucha, którzy są zdeterminowani do osiągnięcia korzyści dzięki zastąpieniu starej zasady dominującej w kontaktach handlowych — winlose - przez obopólnie korzystne alianse strategiczne.
3. Dokładny i szybki przepływ informacji wspiera decyzje marketingowe, produkcyjne i logistyczne podnosząc ich efektywność.
4. Maksymalizacja procesów dodających wartość towarzyszy przepływom produktów od linii produkcyjnych aż do rąk klienta, gwarantując dostępność właściwych produktów we właściwym czasie.
5. Kooperujące przedsiębiorstwa używają wspólnego i spójnego systemu kontroli oraz oceny podejmowanych działań, dzięki któremu mierzą efektywność całego łańcucha identyfikując miejsca powstawania i wielkość uzyskiwanych korzyści, co w efekcie daje podstawę do sprawiedliwego podziału zysków.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (22 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (66 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (32 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (13 stron A4)
9. (19 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Najważniejsze zasady koncepcji ECR
Najważniejsze zasady koncepcji ECR
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 75 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|