Alianse przedkonkurencyjne
Alianse przedkonkurencyjne (z ang. precompetitive alliance) charakteryzują się wysokim potencjałem konfliktu i niskim stopniem interakcji partnerów.
Zawierają je firmy z tej samej lub różnej gałęzi przemysłu. Dążą do wyprodukowania nowego produktu, który jeszcze nie istnieje zwykle łącząc wspólne nakłady na B+R. Po zakończeniu produkcji zaczyna się natychmiast konkurencja.
Przykładem takiego aliansu jest początkowa współpraca IBM, Intela i Microsoftu. Po wprowadzeniu nowych produktów na rynek komputerowy nastąpił wyraźny rozłam IBM i Microsoftu, które są obecnie ostrymi konkurentami.
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
✅ Alianse strategiczne - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy) |
14 stron(-y) |
✅ Plan marketingowy firmy budowlanej |
35 stron(-y) |
✅ Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia) |
29 stron(-y) |
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (19 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (38 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (23 stron A4)
7. (43 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (30 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.5 stron)
4. (1 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (2.7 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.7 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Alianse przedkonkurencyjne
Alianse przedkonkurencyjne
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 6 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|