Analiza wrażliwości
Analizę wrażliwości przeprowadza się, podobnie jak analizę progu rentowności na etapie podejmowania decyzji. Jej podstawa jest opracowanie optymistycznego
i pesymistycznego wariantu zmian warunków działania przedsiębiorstwa. Zmiany te wpływają w określony sposób na poziom elementów obliczeniowych progu rentowności. W badaniach można uwzględnić zmianę jednego czynnika (np. ceny) przy innych zmienionych lub też równoczesną zmianę kilku czynników.
Analiza wrażliwości obejmuje również badanie granicznego poziomu poszczególnych czynników, to jest takiego ich poziomu, który przy założonej wielkości sprzedaży (określonej na podstawie maksymalnej mocy produkcyjnej lub prognozy popytu), i stałym poziomie innych czynników zagwarantuje jedynie progu rentowności. Badanie dotyczyć powinno zwłaszcza jednostkowej ceny sprzedaży i jednostkowych kosztów zmiennych, jako najbardziej podatnych na ewentualne zmiany.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (21 stron A4)
4. (25 stron A4)
5. (28 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (11 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.4 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.3 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Rachunkowość zarządcza » Analiza wrażliwości
Analiza wrażliwości
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 129 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|