Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
użyteczność całkowita | prognoza sprzedaży | poziom istotności | psychologia | metoda abc | zachowanie konsumenta | biznesplan | komunikacja marketingowa |

Czarny PR - definicja i przykłady

Czarny PR (z ang. black Public Relations) to celowe i złośliwe działania mające na celu szkodzenie reputacji osoby, firmy lub organizacji. Polega na celowym szerzeniu fałszywych informacji, plotek, a także insynuacji i sugestii, które mają na celu zniszczenie reputacji ofiary.

Co to jest czarny PR


O czarnym PR mówimy w przypadku, gdy ma miejsce:
1. rozpowszechnianie negatywnych, jednak prawdziwych informacji o przeciwniku (np. firmie, polityku)
2. kreowanie negatywnego wizerunku przeciwnika za pomocą kłamstw na jego temat
3. gdy przedsiębiorstwo (lub osoba) kieruje się zasadą 'nie ważne co o nas mówią, byleby mówili' i stosuje czarny 'pijar' w stosunku do siebie, nie do osób trzecich, wychodząc z założenia, że niekiedy lepiej jest szokować otoczenie skandaliczną (negatywną) informacją (plotką), aby w ten sposób zwrócić na siebie uwagę i dostać się na pierwsze strony gazet czy stać się tematem artykułów prasowych.

Zobacz: Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka (Strony A4: 66) 📚 📝

Przykłady czarnego PR


Przykładem czarnego Public Relations może być kampania hejterska przeciwko celebrycie, której celem jest zasugerowanie, że dana osoba ma poważne problemy ze zdrowiem psychicznym lub popełniła jakieś nieodpowiednie czyny. Innym przykładem może być atak na rynek konkurencyjny, poprzez szerzenie nieprawdziwych informacji o produkcie lub usłudze konkurencji. Czarny PR może też być wykorzystywany w polityce, np. w formie dezinformacji lub ataków personalnych.

Promocje u dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy glamour do każdego wnętrza! Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad gotowych 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.

Przykładem czarnego PR z rynku może być sprawa, w której firma farmaceutyczna wpłynęła na badania naukowe, aby wykazać, że konkurencyjny lek jest szkodliwy dla zdrowia pacjentów, co spowodowało negatywną opinię na temat leku i spadek jego sprzedaży. Innym przykładem może być działanie konkurencji, która podszywa się pod pracowników firmy i rozpowszechnia nieprawdziwe informacje na temat produktu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Czarny PR w kampaniach wyborczych - praca licencjacka ( bibliografia przypisy)
66 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Public relations » Czarny PR - definicja i przykłady

Czarny PR - definicja i przykłady
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 225 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025