Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie jakością | strategia produktu | hipoteza | analiza podaży | krzywa popytu | metody selekcji | model CAPM | budżet JST |

Luka nadmiaru

Pokazuje, że sprzedaż w danej organizacji rośnie szybciej niż popyt. Występują tu dwa punkty: punkt nasycenia rynku, powyżej którego sprzedaż już nie będzie rosnąć, i względny punkt nasycenia rynku, powyżej którego wzrost udziału organizacji w rynku jest niemożliwy lub mało prawdopodobny.

Trzeba określić, czy spadek popytu na danym rynku ma charakter przejściowy, czy trwały. W pierwszym przypadku istnienie luki nadmiaru może sprzyjać długotrwałemu umocnieniu pozycji przedsiębiorstwa na rynku i stworzyć przewagę konkurencyjną. Jeśli popyt ma charakter trwale gasnący, luka nadmiaru może oznaczać, że wchodzimy w działalność bez przyszłości i niezbędne jest dysponowanie alternatywnymi źródłami dochodu.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Podstawy zarządzania strategicznego
32 stron(-y)
Funkcjonowanie przedsiębiorstw w sieciach - prezentacja (⭐bibliografia)
48 stron(-y)
Marketing międzynarodowy - praca (⭐bibliografia)
29 stron(-y)
Analiza sytuacji marketingowej (⭐bibliografia)
63 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Luka nadmiaru

Luka nadmiaru
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 141 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii