Analiza strategiczna (strona: 1)
✅Analiza SWOT firmy Nestle - Mocne strony 1. Duży udział w rynku (dobra pozycja rynkowa), spowodowany połączeniem się...)
✅Strategie analizy SWOT - Charakterystyczne dla analizy SWOT są następujące strategie Strategia maxi-maxi (agresywna)...)
✅Analiza SWOT - Analiza SWOT (z ang. Strength, Weaknesses, Opportunities, Threats) to narzędzie strategiczne stosowane do identyfikacji czynników...)
✅Metoda SWOT i TOWS - Pozwala na ustalenie pozycji strategicznej (sytuacyjnej) przedsiębiorstwa w jego sektorze gospodarczym i na jego rynku....)
✅Grupa strategiczna - Grupą strategiczną nazywamy zbiór firm stosujących podobne strategie działania. ...)
✅Model konkurencji Portera - 1. Konkurenci na rynku: • Ilość konkurentów • Struktura udziałów w...)
✅Na czym polega macierz BCG - Nazwa macierzy pochodzi od nazwy firmy doradczej Boston Consulting Group, utworzonej przez Bruce Hendersona. ...)
✅Metody portfelowe w analizie strategicznej - Metody portfelowe w analizie strategicznej głównie dotyczą analizy stanu przedsiębiorstwa w jakim się to przedsiębiorstwo...)
✅Opisz metodę SWOT w analizie strategicznej - Analiza SWOT - jest analizą będącą oceną sytuacji strategicznej firmy, pozwalającą na szybki przegląd i...)
✅Znaki zapytania w macierzy BCG - Macierz BCG (Boston Consulting Group) to narzędzie analizy strategicznej, które służy do oceny portfela produktów...)
✅Growth-Share Matrix - Macierz BCG jest metodą prezentacji portfela produkcji. Została ona skonstruowana na podstawie dwóch zmiennych: stopy...)
✅Efekt stada - Dążenie do osiągania wyższej sprawności niż rywale, powtórzenie sukcesów liderów prowadzi do efektu stada —...)
✅Cel benchmarkingu - To systematyczne poszukiwanie lepszych rozwiązań stosowanych poza przedsiębiorstwem, a nie pojedynczych i nowacji i kopiowanie...)
✅Proces stosowania bencbmarkingu - Składa się z pięciu etapów: 1) zidentyfikowania porównywanych zmiennych, ...)
✅Benchmarking strategiczny - Benchmarking strategiczny to proces, w ramach którego organizacja porównuje swoje strategie, cele, procesy i wyniki...)
✅Benchmarking funkcjonalny - Polega na analizowaniu, w jaki sposób pewne funkcje w przedsiębiorstwie rozwiązały przedsiębiorstwa o dużym doświadczeniu...)
✅Benchmarking zorientowany na konkurencję - Nastawiony na porównywanie się z liderem z tego samego sektora, wyróżniającym się pod względem wybranej...)
✅Analiza kluczowych czynników sukcesu - Kluczowe czynniki sukcesu – kryteria do badania grupy, które uważamy za najważniejsze, decydujące o pozycji...)
✅Krzywa doświadczeń - Wyrazem graficznym efektu doświadczeń jest krzywa doświadczeń. Jest ona określana na podstawie wielkości produkcji skumulowanej...)
✅Sektor globalny - Za sektor globalny można uznać sektor, w którym znaczącą część rynku zajmują firmy globalne prowadzące...)
✅Analiza gron - To analiza konkurencji, grono - znajdującą się w geograficznym sąsiedztwie grupa przedsiębiorstw i powiązanych z...)
✅Wielkość sektora - Określa się rocznymi obrotami wszystkich przedsiębiorstw sektora realizowanymi na danym rynku. Wielkość sektora to liczba...)
✅Analiza pięciu sił Portera - Analiza sektora działalności to zbadanie pięciu czynników kształtujących jego atrakcyjność dla bieżących i przyszłych inwestorów:...)
✅Scenariusze procesów w otoczeniu - Rozwinięciem i uszczegółowieniem metody scenariuszy stanów otoczenia jest metoda scenariuszy procesów w otoczeniu. Dają uogólniony...)
✅Scenariusze stanów otoczenia - Mają w założeniu charakter jakościowy. Oceny potencjalnej siły wpływu...)
✅Metody scenariuszowe - Służą analizie planowania strategicznego w warunkach zmiennego i nie ustrukturalizowanego otoczenia. Nie uzyskuje się na...)
✅Zmiana nieciągła - Zmiana nieciągła to zjawisko, w którym następuje szybki przeskok pomiędzy jednym stanem a drugim, a...)
✅Metoda delficka - Inaczej: opinie ekspertów. Jest to metoda, których której do celów prognozowania przyszłości wykorzystuje się oceny...)
✅Model dynamicznej luki strategicznej - W modelu dynamicznej luki strategicznej przyjmuje się następujące założenia: -...)
✅Luka niedoboru - Jest pozornie korzystna, gdyż popyt na rynku roś nie szybciej niż sprzedaż w danej organizacji....)
Strona 1 z 2 <<< - 1 2 - >>> |