Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wskaźniki operacyjne | psychologia | przykładowa ankieta | motywowanie | elastyczność cenowa popytu | kontrolowanie | logistyka w przedsiębiorstwie | TQM |

Niekonwencjonalne formy finansowania działalności przedsiębiorstwa

Niekonwencjonalne formy finansowania przedsiębiorstwa są konieczne w przypadku, gdy przedsiębiorstwo potrzebuje dodatkowego zasobu środków finansowych, ale nie ma dostępu do kapitału własnego i/lub kredytów bankowych lub są one zbyt drogie. Mogą one obejmować takie opcje jak: finansowanie leasingowe, faktoring, obciążanie produktu, crowdfunding, finansowanie społecznościowe, zasiłki i granty, pożyczki zwrotne, kontrakty na różnice cenowe (CFD), linie kredytowe i inne formy finansowania.

Leasing jest formą wynajmu, w której finansowanie przedsiębiorstwa polega na wynajmie majątku przedsiębiorstwa lub majątku specjalnie zakupionego przez firmę leasingową. Wynajem może być ustalony na okres od jednego do pięciu lat. Przedsiębiorstwo zobowiązuje się do opłacania rat leasingowych w regularnych odstępach czasu. Po zakończeniu okresu leasingu firma leasingowa może zaoferować przedsiębiorstwu możliwość wykupienia majątku na własność.

Faktoring to forma finansowania, w której przedsiębiorstwo sprzedaje wierzytelności z tytułu sprzedaży towarów lub usług innym podmiotom, takim jak klienci lub dostawcy. Faktor przejmuje wierzytelność i płaci przedsiębiorstwu określoną kwotę, po czym samodzielnie zajmuje się zbieraniem należności od klienta. Faktor zazwyczaj pobiera opłaty za swoje usługi, w zależności od okresu spłaty należności.

Obciążanie produktu polega na umieszczeniu dodatkowych opłat lub prowizji na produkcie lub usłudze oferowanych przez przedsiębiorstwo. Przedmiot obciążenia może być sprzedawany na rynku detalicznym lub hurtowym. Przykładami mogą być opłaty za opakowanie, koszty transportu lub usługi dodatkowe. Przedsiębiorstwu umożliwia to zdobycie dodatkowego zasobu środków finansowych, nie generując jednocześnie dodatkowych kosztów.

Crowdfunding to forma finansowania, w której przedsiębiorstwo prosi o wsparcie finansowe za pośrednictwem internetu. Przedsiębiorstwo może wystąpić o wsparcie finansowe od osób fizycznych lub podmiotów gospodarczych, oferując w zamian nagrody lub inne korzyści. Przedsiębiorstwo może również wystąpić o wsparcie finansowe za pośrednictwem platform crowdfundingowych.

Finansowanie społecznościowe polega na wsparciu finansowym przedsiębiorstwa przez ludzi, którzy czują się związani z jego produktem lub usługą. Przedsiębiorstwo może wystąpić o wsparcie finansowe od społeczności, oferując w zamian nagrody lub inne korzyści.

Zasiłki i granty to forma wsparcia finansowego oferowanego przez rząd lub inne podmioty, takie jak fundacje, organizacje non-profit lub fundusze zarządzane przez rząd. Przedsiębiorstwo może wystąpić o zasiłek lub grant, aby uzyskać wsparcie dla swojej działalności.

Pożyczki zwrotne to forma finansowania, w której pożyczkodawca inwestuje w przedsiębiorstwo, a pożyczkobiorca zobowiązuje się do spłaty pożyczki w określonym terminie. Pożyczki zwrotne są często używane do finansowania nowych przedsiębiorstw lub przedsiębiorstw w okresie wzrostu.

Kontrakty na różnice cenowe (CFD) to kontrakty, w których kupujący i sprzedający zgadzają się na zapłatę różnicy pomiędzy ceną zakupu i ceną sprzedaży określonego produktu. CFD są często używane do finansowania przedsiębiorstw, które chcą uzyskać dostęp do rynku finansowego.

Linie kredytowe są udzielane przez banki i inne instytucje finansowe przedsiębiorstwom w celu zapewnienia im dostępu do dodatkowych środków finansowych. Przedsiębiorstwo może korzystać z linii kredytowej, aby uzyskać dostęp do środków finansowych w razie potrzeby. Bank udzielający linii kredytowej może wymagać od przedsiębiorstwa wpłaty z góry lub zabezpieczenia w postaci majątku.

Inne formy finansowania obejmują kapitał podwyższonego ryzyka, konta inwestycyjne, karty kredytowe, sprzedaż akcji, przywileje giełdowe, emisje obligacji, pożyczki komercyjne, pożyczki hipoteczne, pożyczki od rodziny i przyjaciół, wymianę barterową i inne formy finansowania.

Niekonwencjonalne formy finansowania mogą być korzystne dla przedsiębiorstwa, ponieważ pozwalają na zdobycie zasobu środków finansowych w sytuacji, gdy nie ma dostępu do kapitału lub jest on zbyt drogi. Przedsiębiorstwa powinny jednak zrozumieć, że każda z tych form finansowania ma swoje własne cechy, koszty i ryzyko, a wybór właściwej formy finansowania powinien być dokonany po dokładnym przemyśleniu i analizie.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Franchising i jego wpływ na skuteczność działań wybranych firm (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Franczyza - istota i korzyści franchisingu (⭐bibliografia)
15 stron(-y)
Franchising a kanały dystrybucji (⭐bibliografia)
23 stron(-y)
Finansowanie przedsiębiorstw (⭐bibliografia)
23 stron(-y)
Papiery wartościowe - finansowanie przedsiębiorstwa (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Analiza pionowa i pozioma bilansu (aktywów i pasywów)
14 stron(-y)
Analiza kosztów własnych przedsiębiorstwa
15 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Finanse przedsiębiorstwa » Niekonwencjonalne formy finansowania działalności przedsiębiorstwa

Niekonwencjonalne formy finansowania działalności przedsiębiorstwa
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 33 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii