Benchmarking - początki w Xerox i Canon
Nazwa metody benchmarking narodziła się na początku lat 80 i związana była
z problemami, jakie pod koniec lat 70 przeżywała firma RANK Xerox. Źródłem kłopotów była japońska firma Canon, która oferowała ten sam produkt, porównywalny pod względem technicznym, ale po znacznie niższej cenie (cena kserokopiarek Canona była niższa niż koszty produkcji wyrobów Xeroxa). Wejście jej na rynek spowodowało więc gwałtowny spadek popytu na produkty firmy Xerox, co mogło doprowadzić nawet do jej bankructwa. Pomocny dla Xeroxa okazał się program Leadership Though Quality, który został wdrożony w 1983 r. Składał się on z trzech działów, a drugi z nich nosił nazwę "Benchmarking".
W skutek jego zastosowania firmie udało się zmniejszyć jednostkowe koszty
o połowę, zredukować zapasy wyrobów w toku o 2/3, zmniejszyć koszty
robocizny o 1/3, przy redukcji zatrudnienia o połowę. W ten sposób
przedsiębiorstwu udało się wyjść z kryzysu i odbudować swoją pozycje na rynku.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (24 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (32 stron A4)
4. (2 stron A4)
5. (20 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1.6 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.1 stron)
4. (1.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.3 stron)
10. (1.4 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Benchmarking - początki w Xerox i Canon
Benchmarking - początki w Xerox i Canon
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 156 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|