Klasyfikacja dóbr dla celów rynków towarów przemysłowych
Użyteczną metodą sklasyfikowania dóbr przemysłowych jest pytanie: 'w jaki sposób dobra lub usługi wchodzą do procesu produkcyjnego i w jaki sposób kształtują one strukturę kosztów przedsiębiorstwa'.
Odpowiedź pozwala znaleźć osoby dysponujące wpływami w procesie zakupów organizacji i zrozumieć, w jaki sposób należy zaprojektować skuteczną strategię marketingu na tym rynku. Ogólnie dobra przemysłowe można podzielić na trzy szerokie kategorie: dobra wchodzące (enterning goods), dobra podstawowe (foundation goods), dobra ułatwiające (facilitating goods).
W literaturze wprowadza się również inny sposób podziału dóbr przemysłowych dzieli się dobra przemysłowe na materiały i części, dobra kapitałowe, dobra eksploatacyjne i usługi. Jednak kryterium podziału w tym wypadku pozostaje te same zmienia się tylko nazewnictwo. Znaczenie klasyfikacji dóbr ma szczególne znaczenie przy poszukiwaniu odpowiedniej strategii marketingowej dla danego typu towaru dlatego oprócz technicznego podziału dóbr i usług przemysłowych chciałbym również spróbować krótko scharakteryzować strategie marketingu jaką stosuje się odnośnie danego rodzaju dobra przemysłowego.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (6 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (12 stron A4)
6. (22 stron A4)
7. (19 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (22 stron A4)
10. (15 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.7 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Klasyfikacja dóbr dla celów rynków towarów przemysłowych
Klasyfikacja dóbr dla celów rynków towarów przemysłowych
Ocena: 8.9 / 10 Liczba głosów: 211 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|