Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prace magisterskie z marketingu | wykłady z zarządzania zasobami ludzkimi | funkcja trendu | analiza podaży | techniki projekcyjne | udział w rynku | koszty | ocena ryzyka |

Pojęcie ryzyka w zarządzaniu

Zarządzanie związane jest nierozłącznie z podejmowaniem decyzji. Decyzje podejmuje się w  różnych warunkach, zależnych między innymi od charakteru dostępnych przesłanek. Ze względu na rodzaj dostępnych informacji, przesłanki mogą mieć charakter:
- deterministyczny - decyzje podejmowane są w warunkach pewności, gdy dysponujemy wszystkimi istotnymi informacjami,
- niedeterministyczny, decyzje podejmowane są  w warunkach niepewności:

Podejmowanie decyzji w warunkach niedeterministycznych jest szczególnie kłopotliwe i wymaga właściwego, odpowiedzialnego podejścia. Zarządzanie ryzykiem dotyczy właśnie niedeterministycznej części projektu (zwłaszcza decyzji o podłożu niedeterministycznym w  węższym sensie), czyli takich niepewności związanych z realizacją projektów, które można oszacować.

Ryzykiem określa się zjawisko niepewne, dotyczące przyszłości, którego zajście będzie miało negatywny skutek dla prowadzonej działalności. Spotyka się też  ogólniejszą interpretację ryzyka, rozumianego jako wszelką niepewność, również taką która korzystnie zmieni przebieg i skutki projektu. W ten sposób akcentuje się każde odstępstwo od planu bazowego, polegające np. na wcześniejszym ukończeniu zadań lub wykorzystaniu mniejszej liczby zasobów (kosztów), niż to planowano. Tak rozumiane ryzyko ma uświadomić wszelkie możliwe różnice między tym co zostało zaplanowane, a tym co może się zdarzyć podczas realizacji projektu i w ten sposób ujawnia niedoskonałości planowania.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Ryzyko w zarządzaniu - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Rola i znaczenie ryzyka strategicznego
13 stron(-y)
Analiza ryzyka - referat (⭐bibliografia)
16 stron(-y)
Lojalność wobec marki
7 stron(-y)
Ryzyko kredytowe (⭐bibliografia)
16 stron(-y)
Ryzyko kredytowe - zarządzanie ryzykiem kredytowym
14 stron(-y)
Ryzyko bankowe
7 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie ryzykiem » Pojęcie ryzyka w zarządzaniu

Pojęcie ryzyka w zarządzaniu
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 129 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii