Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wahania koniunkturalne | przywództwo | premium | podstawy statystykia | bezrobocie | zarządzanie wiedzą | zadania z makroekonomii | metody projekcyjne |

Utarg

Utarg to ogólny termin używany w kontekście biznesu i handlu, oznaczający całkowity dochód lub przychód uzyskany ze sprzedaży produktów lub usług. Jest to suma wartości pieniężnej ze wszystkich transakcji sprzedaży w określonym okresie czasu, na przykład w ciągu dnia, miesiąca lub roku.

Utarg może odnosić się do sprzedaży detalicznej w sklepie, dochodu uzyskanego z usług świadczonych przez firmę, przychodów ze sprzedaży online lub innych źródeł dochodu. Jest to jedna z kluczowych metryk używanych do oceny wydajności finansowej przedsiębiorstwa i monitorowania jego wzrostu lub spadku.

Utarg może być także podstawą do obliczania innych wskaźników finansowych, takich jak marża zysku czy wskaźnik zwrotu z inwestycji.

Utarg całkowity wyliczamy ze wzoru:

TR = P*Q
gdzie:
TR - utarg całkowity
P - cena jednostkowa
Q - wolumen sprzedaży (liczba sprzedanych jednostek)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Ściąga z mikroekonomii - definicje wykresy i wzory
4 stron(-y)
Analiza kosztów produkcji - prezentacja
39 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Utarg

Utarg
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 179 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii