Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
metoda scenariuszowa | ocena pracowników | analiza podaży | etapy analizy strategicznej | kapitał intelektualny | karty płatnicze | NPV | analiza opłacalności |

Co to jest strategia push - pull

W strategii push przedsiębiorstwo (producent) wykorzystuje personel sprzedaży i politykę promocji do oddziaływania na poszczególne ogniwa dystrybucji: hurt i detal. Głównym zadaniem promocji jest 'pchanie" produktu przez wybrany kanał dystrybucji. Wykorzystuje ona do tego celu przede wszystkim tzw. dealer promotion, sprzedaż osobistą i akwizycje. Jej obszar zastosowania wyznaczają głównie produkty powszechnego użytku, mało zróżnicowane pod względem jakości i ceny. Strategia push zmierza do realizacji zadań dystrybucji poprzez utrzymywanie 'efektu pełnej półki" w magazynie czy sklepie.

Strategia pull zmierza do wytworzenia i ciągłego podtrzymywania dużego popytu finalnego poprzez adresowanie instrumentów promocji do nabywców finalnych. Wytworzony dzięki temu popyt konsumentów powoduje 'ssanie" produktu do kolejnych ogniw dystrybucji: nabywca 'wciąga" do transakcji detalistę, ten hurtownika, który z kolei zgłasza popyt u producenta. Strategia puli jest stosowana przeważnie w dystrybucji produktów markowych (np. artykułów 'wysokiej techniki", drogich samochodów, wyrobów jubilerskich, usług linii lotniczych itp.).

W praktyce obserwuje się zazwyczaj wzajemną kombinację obu strategii, jednak w ostatnich latach na rynku dóbr konsumpcyjnych daje się zauważyć wzrost znaczenia strategii push.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy
46 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Model 7S - opracowanie
9 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Co to jest strategia push - pull

Co to jest strategia push - pull
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 62 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii