Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
analiza grup strategicznych | bezrobocie | Plan Marshalla | dochody gminy | oligopol | metody scenariuszowe | metoda simpleks | wartość dodana |

Marketingowa strategia pull i push

Strategia zbytu produkowanych wyrobów jest ważnym elementem całościowej strategii przedsiębiorstwa i może występować jako:

Strategia push – polega na "pchaniu" oferty producenta w stronę konsumenta przez wybrany kanał dystrybucji. Istotna jest informacja o produkcie i jej sposób docierania do końcowego nabywcy. Strategię tą cechuje bardziej agresywne zachowanie sprzedawcy (akwizycja, upusty, wyłączność sprzedaży, sprzedaż osobista i itp.). Idea tej strategii sprowadza się do powszedniej dostępności produktu, niezależnie od miejsca dystrybucji. Stosuje się ją przede wszystkim dla wyrobów powszechnego użytku, mało zróżnicowanych pod względem jakości i ceny. Strategia push odpowiada intensywnej strategii dystrybucji.

Strategia pull – polega na intensywnej reklamie określonych wyrobów. Celem jej jest agresywne kierowanie popytu i kształtowanie świadomości klientów. Dzięki temu popyt powoduje "wciąganie" produktu do następnych ogniw dystrybucji. Jest więc to strategia polegająca na "przyciąganiu" konsumentów do towarów. Głównym narzędziem jej jest intensywna reklama. Strategia wykorzystywana jest głównie przez firmy o silnych markach.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Promocja - referat ( bibliografia)
14 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat ( bibliografia)
25 stron(-y)
Promocja w marketingu usług finansowych ( przypisy)
0 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego ( bibliografia)
20 stron(-y)
Promocja jako instrument aktywizacji sprzedaży - referat ( bibliografia przypisy)
23 stron(-y)
Gotowy plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy
46 stron(-y)
Nowoczesne podejście do zarządzania logistyką - referat ( bibliografia)
44 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketingowa strategia pull i push

Marketingowa strategia pull i push
Ocena: 8.8 / 10
Liczba głosów: 12 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii