Marketingowa strategia pull i push
Strategia zbytu produkowanych wyrobów jest ważnym elementem całościowej strategii przedsiębiorstwa i może występować jako:
Strategia push – polega na "pchaniu" oferty producenta w stronę konsumenta przez wybrany kanał dystrybucji. Istotna jest informacja o produkcie i jej sposób docierania do końcowego nabywcy. Strategię tą cechuje bardziej agresywne zachowanie sprzedawcy (akwizycja, upusty, wyłączność sprzedaży, sprzedaż osobista i itp.). Idea tej strategii sprowadza się do powszedniej dostępności produktu, niezależnie od miejsca dystrybucji. Stosuje się ją przede wszystkim dla wyrobów powszechnego użytku, mało zróżnicowanych pod względem jakości i ceny. Strategia push odpowiada intensywnej strategii dystrybucji.
Strategia pull – polega na intensywnej reklamie określonych wyrobów. Celem jej jest agresywne kierowanie popytu i kształtowanie świadomości klientów. Dzięki temu popyt powoduje "wciąganie" produktu do następnych ogniw dystrybucji. Jest więc to strategia polegająca na "przyciąganiu" konsumentów do towarów. Głównym narzędziem jej jest intensywna reklama. Strategia wykorzystywana jest głównie przez firmy o silnych markach.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (23 stron A4)
2. (46 stron A4)
3. (44 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (13 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (5 stron A4)
8. (37 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (22 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.4 stron)
5. (0.5 stron)
6. (1 stron)
7. (1.5 stron)
8. (0.6 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketingowa strategia pull i push
Marketingowa strategia pull i push
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 12 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|