Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
lean management | transformacja systemowa w Polsce | analiza otoczenia | rachunek kosztów pełnych | ocena pracowników | strategia sprzedaży | zapasy | motywacja pracowników |

Marketingowa strategia pull i push

Strategia zbytu produkowanych wyrobów jest ważnym elementem całościowej strategii przedsiębiorstwa i może występować jako:

Strategia push – polega na "pchaniu" oferty producenta w stronę konsumenta przez wybrany kanał dystrybucji. Istotna jest informacja o produkcie i jej sposób docierania do końcowego nabywcy. Strategię tą cechuje bardziej agresywne zachowanie sprzedawcy (akwizycja, upusty, wyłączność sprzedaży, sprzedaż osobista i itp.). Idea tej strategii sprowadza się do powszedniej dostępności produktu, niezależnie od miejsca dystrybucji. Stosuje się ją przede wszystkim dla wyrobów powszechnego użytku, mało zróżnicowanych pod względem jakości i ceny. Strategia push odpowiada intensywnej strategii dystrybucji.

Strategia pull – polega na intensywnej reklamie określonych wyrobów. Celem jej jest agresywne kierowanie popytu i kształtowanie świadomości klientów. Dzięki temu popyt powoduje "wciąganie" produktu do następnych ogniw dystrybucji. Jest więc to strategia polegająca na "przyciąganiu" konsumentów do towarów. Głównym narzędziem jej jest intensywna reklama. Strategia wykorzystywana jest głównie przez firmy o silnych markach.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Marketing w działalności przedsiębiorstwa handlowego i usługowego (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Plan marketingowy - produkcja kartek okolicznościowych i kalendarzy
46 stron(-y)
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Projekt strategii marketingowej firmy
13 stron(-y)
Strategia marketingowa firmy ubezpieczeniowej PZU (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Marketingowa strategia pull i push

Marketingowa strategia pull i push
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 4 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii