Założenia rynku o konkurencji doskonałej
Jeżeli chodzi o rynek o konkurencji doskonałej możemy poczynić następujące założenia:
1. Na rynku tym działa bardzo wielu drobnych oferentów, z których każdy ma tylko bardzo niewielki udział w ogólnej podaży dobra, i bardzo wielu drobnych nabywców o bardzo niewielkich udziałach w ogólnym popycie na to dobro (atomizacja rynku).
2. Na rynku nie ma żadnych preferencji nabywców wobec oferentów ani żadnych preferencji oferentów wobec nabywców.
3. Rynek jest doskonale przejrzysty.
Z założeń modelu doskonałej konkurencji wynika, że:
- Na rynku pojedynczy oferent czy pojedynczy nabywca nie mają żadnego wpływu na cenę dobra. Jest ona dla nich parametrem, do wysokości którego dostosowują swoje decyzje.
- Na dane dobro w danym momencie obowiązywać może tylko jedna cena.
- Cena na rynku o doskonałej konkurencji może się zmieniać w czasie, ale jest to efekt działań dużej ilości nabywców lub oferentów
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (21 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (2 stron A4)
5. (37 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (25 stron A4)
8. (46 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (18 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.4 stron)
3. (1.1 stron)
4. (0.6 stron)
5. (0.9 stron)
6. (0.7 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Makroekonomia » Założenia rynku o konkurencji doskonałej
Założenia rynku o konkurencji doskonałej
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 6 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|