Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
funkcja trendu | bankowość | kluczowe czynniki sukcesu | weryfikacja istotności parametrów modelu | rodzaje spółek | historia bankowości | wzory statystyczne | wynik finansowy |

Koncepcja C. G. Junga

Teoria Carla G. Junga określana jest jako teoria psychoanalityczna ze względu na szczególną rolę, jaką przypisuje ona procesom nieświadomym. Najistotniejszą cechą jungowskiej teorii jest fakt, że w sposobie rozumienia człowieka łączy ona myślenie teologiczne i przyczynowe.

Na osobowość w rozumieniu Junga składają się liczne, zróżnicowane, lecz współdziałające ze sobą struktury. Podstawowe struktury to ego, nieświadomość osobowa i jej kompleksy, nieświadomość zbiorowa i jej archetypy, persona, anima i animus oraz cień.

Wyróżnił on także postawy introwersji i ekstrawersji. Człowiek nastawiony na otoczenie i innych ludzi, nie analizujący swoich przeżyć wewnętrznych, nie skory do kontemplacji to ekstrawertyk. Natomiast introwertyk to ktoś zajęty własną osobą, odizolowany od świata zewnętrznego, lubiący rozmyślać.

Osoba o takim usposobieniu ma zazwyczaj trudności z podejmowaniem decyzji. Są to postawy sprzeczne, lecz obydwie mieszczą się w ramach ludzkiej osobowości. Jedna z nich zajmuje pozycję dominującą a druga jest tłumiona.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Lean management - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Zarządzanie procesowe - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Metody analizy marketingowej (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Analiza koniunktury i badanie rynku
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Psychologia » Koncepcja C. G. Junga

Koncepcja C. G. Junga
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 53 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii