Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
prywatyzacja kapitałowa | weryfikacja istotności parametrów modelu | estymacja przedziałowa | rzadkość dóbr | produkt | kredyt bankowy | zapasy w przedsiębiorstwie | ocena projektów inwestycyjnych |

Koncepcja Ericha Fromma

Erich Fromm jest autorem polemicznej analizy osobowości Freuda. Według Fromma podstawowymi warunkami egzystencji ludzkiej są aspekty osoby, będącej zarówno zwierzęciem jak i człowiekiem.

Wyróżnił on pięć potrzeb, które wynikają z warunków jego egzystencji, są to: potrzeba powiązań, potrzeba transcendencji, potrzeba zakorzenienia, potrzeba tożsamości oraz potrzeba systemu orientacji. Potrzeby te są czysto ludzkie i charakteryzują się obiektywizmem. Zostały one osadzone w naturze ludzkiej przez ewolucję.

Człowiek chce być częścią świata. Najpełniej uzyskuje to zakorzenienie dzięki poczuciu wewnętrznego pokrewieństwa z innymi ludźmi. Dodatkowo każdy dąży do poczucia osobistej tożsamości, osiąga ten cel indywidualnym wysiłkiem twórczym, bądź w wyniku przynależności do kogoś lub czegoś, np. pracownik może utożsamiać się z przedsiębiorstwem, w którym pracuje.

Fromm zidentyfikował i opisał pięć typów charakteru społecznego, które występują we współczesnym społeczeństwie: receptywny, eksploatatorski, gromadzący, handlowy i produktywny. Typy te reprezentują różne sposoby odnoszenia się ludzi do świata i siebie nawzajem.

Według Fromma, każda jednostka jest mieszaniną tych pięciu typów, aczkolwiek jedno lub dwa z tych nastawień mogą występować wyraźniej niż inne. Za typ 'zdrowy', Fromm uznał – typ produktywny.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing mix - koncepcje 4P 7P 4C
3 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Plan marketingowy dla przewozów pasażerskich i turystycznych
16 stron(-y)
Lean management - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Zarządzanie procesowe - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Metody analizy marketingowej (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Analiza koniunktury i badanie rynku
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Psychologia » Koncepcja Ericha Fromma

Koncepcja Ericha Fromma
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 51 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii