Metody programowania linowego w procesach decyzyjnych
Istnieją dwie metody rozwiązywania zadań programowania liniowego (PL):
1. Metoda graficzna polega na znalezieniu rozwiązania zagadnienia programowania liniowego wśród wierzchołków wieloboku powstałego przez ograniczenia i warunki brzegowe. Metoda ta posiada zasadnicze ograniczenie- może być wykorzystana tylko w przypadku zadań, w których występują dwie zmienne decyzyjne.
Zobacz: Metoda simpleks w planowaniu liniowym - teoria i zadania z rozwiązaniami (Strony A4: 15)
2. Metoda algorytmiczna (metoda simplex) - pomaga w podjęciu takiej decyzji, która pozwoli przy ograniczonych zasobach osiągnąć maksymalne korzyści (minimalizacja kosztów lub maksymalizacja zysków). Rozwiązanie, które uwzględnia nałożone ograniczenia nazywać będziemy rozwiązaniem dopuszczalnym. Uzyskawszy rozwiązanie dopuszczalne - ulepszamy je tworząc kolejne o mniejszym koszcie (większym zysku). Może więc być ich wiele, przy czym każde kolejne powinno charakteryzować się lepszym wynikiem a przynajmniej nie gorszym. Naszym celem jest otrzymać rozwiązanie dopuszczalne, którego wynik jest możliwie najlepszy i takie rozwiązanie nazywać będziemy rozwiązaniem optymalnym.
Zobacz: Programowanie liniowe - badania operacyjne (Strony A4: 6)
Metoda Simplex - polega na sekwencyjnym (krokowym) i ściśle ukierunkowanym (efektywnym) przeglądzie tzw. rozwiązań bazowych programu liniowego o postaci kanonicznej (czyli takiej, w której wszystkie warunki ograniczające mają postać równości) w następujący sposób:
1. Znajdujemy (dowolne) rozwiązanie bazowe programu
2. Sprawdzamy czy jest ono optymalne
3. Jeżeli dane rozwiązanie nie jest optymalne, znajdujemy następne rozwiązanie
4. Postępowanie kończy się, gdy aktualnego rozwiązania bazowego nie można już poprawić, czyli jest optymalne.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): Zobacz: Badania operacyjne - wykłady (Strony A4: 35) Zobacz: Zagadnienia egzaminacyjne z ekonometrii z omówieniem (Strony A4: 23) Zobacz: Symulacje komputerowe i ekonomiczne gry decyzyjne - prezentacja (Strony A4: 39) [ Kliknij i zobacz ekskluzywne, czeskie lampy od Elite Bohemia ozdobione prawdziwymi kryształami Preciosa. Aktualne PROMOCJE w sklepie online, prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl ]
Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania. Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.
Przykładowe tematy do pobrania:
| Ilość stron A4 |
| ✅ Metoda simpleks w planowaniu liniowym - teoria i zadania z rozwiązaniami |
15 stron(-y) |
| ✅ Programowanie liniowe - badania operacyjne |
6 stron(-y) |
| ✅ Badania operacyjne - wykłady |
35 stron(-y) |
| ✅ Zagadnienia egzaminacyjne z ekonometrii z omówieniem |
23 stron(-y) |
| ✅ Symulacje komputerowe i ekonomiczne gry decyzyjne - prezentacja |
39 stron(-y) |
| ✅ Metoda simplex - teoria i przykładowe zadanie z rozwiązaniem |
9 stron(-y) |
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Ekonometria » Metody programowania linowego w procesach decyzyjnych
Metody programowania linowego w procesach decyzyjnych
Ocena: 9.8 / 10 Liczba głosów: 66 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|