Możliwości i zagrożenia przedsiębiorstwa
Działania są odnoszone najczęściej do czynników zewnętrznych, nad którymi przedsiębiorstwo nie ma kontroli. Czynniki te stanowią zazwyczaj o istocie atrakcyjności rynku, na którym przedsiębiorstwo działa lub ma zamiar prowadzić działalność.
Atrakcyjność rynku jest najczęściej określana przez:
- czynniki polityczne i społeczne (m.in. charakter ustawodawstwa; stopień społecznej akceptacji systemu gospodarczego i politycznego; stosunki pracodawcy – pracobiorcy);
- czynniki ekonomiczne i technologiczne (m.in. intensywność inwestowania; wpływ inflacji; wielkość zdolności produkcyjnych; stopień rozwoju technologii; dostęp do surowców);
- ogólną charakterystykę rynku (m.in. wielkość; tempo wzrostu; faza cyklu życia produktu; elastyczność cenowa; siła przetargowa nabywców; sezonowość popytu);
- warunki konkurencji (m.in. struktura rynku; charakterystyka konkurentów; groźba substytucji produktów).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (20 stron A4)
3. (8 stron A4)
4. (30 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (12 stron A4)
7. (28 stron A4)
8. (46 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.9 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.2 stron)
5. (1 stron)
6. (0.9 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Możliwości i zagrożenia przedsiębiorstwa
Możliwości i zagrożenia przedsiębiorstwa
Ocena: 8.7 / 10 Liczba głosów: 120 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|