Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
model Portera | europejski system walutowy | test istotności parametrów strukturalnych | misja przedsiębiorstwa | rynek kapitałowy | sponsoring | biznesplan | doskonalenie kadr |

Warunki skutecznego kierowania ludźmi w firmie

1. Odpowiednie predyspozycje osobowościowe kierowników (wewnętrzna lokalizacja kontroli, entuzjazm zawodowy, kreatywność i inspiracja, komunikatywność społeczna, elastyczność zachowań, wrażliwość ekonomiczna, etyczność, otwartość na nowe pomysły, niezależność myślenia, zespołowość, wrażliwość ekonomiczna, selektywność myślenia i działania).
2. Odpowiednie kwalifikacje zawodowe kierowników.
3. Względne pokrywanie się struktury autorytetów formalnych i rzeczywistych (dostosowanie do tego systemu awansów i przekazywania stanowisk).
4. Trafność i elastyczność doboru i stosowania stylu kierowania.
5. Umiejętność pogodzenia sfery merytorycznej i podmiotowej w kierowaniu ludźmi (zawsze warto mieć w swoim otoczeniu ludzi niezależnie myślących i preferować bardzo konkretne ustalanie zadań z uwypuklenie wyników końcowych).
6. Trafność rozpoznania pożądanych wymagań na stanowiskach organizacyjnych z uwzględnieniem ich otoczenia organizacyjnego i społecznego.
7. Możliwość pełnego rozpoznania i oceny kwalifikacji pracowników (formalne i rzeczywiste kwalifikacje zawodowe, umiejętności – intelektualne, interpersonalne, menedżerskie, cechy osobowości – np. dynamika zachowań, asertywność, skłonność do ryzyka itp.).
8. Możliwość i trafność doboru ludzi na stanowiska organizacyjne (zgodnie z wymaganiami wzorcowymi i z długofalowymi interesami firmy).
9. Długofalowe wypracowanie i określenie możliwości rozwoju zawodowego i socjo- psychologicznego pracowników (w tym ich awansu pionowego i poziomego).
10. Wypracowana procedura adaptacji nowo przyjmowanych pracowników (w wąskich i w szerokich przedziałach organizacyjnych).
11. Wytypowanie kluczowych stanowisk organizacyjnych w firmie i szczególna troska o ich obsadę. Wypracowany system sukcesji na kluczowych stanowiskach organizacyjnych zawierający składniki motywacyjne i organizacyjne dla stopniowego oraz 'bezbolesnego' przejmowania tych stanowisk.
12. Jednolitość rozumienia celów firmy i zadań realizowanych w wyodrębnionych jednostkach i na poszczególnych stanowiskach (zadania przedmiotowe i kryteria oceny ustalone dla różnych przedziałów czasowych). Przestrzeganie zasad prawidłowego ustalania celów – np.: 'wykonalność i dostępność', 'względnie wysokie standardy – wymagane poziomy osiągania celów', 'konkretność – wymierność stawianych celów', 'możliwość wywierania wpływu na stopień osiągania celów', 'ustalone priorytety – hierarchia celów', 'rozumienie powiązań między celami'.
13. Wypracowany system motywacyjny dostosowany zarówno do wyznaczonych zadań, jak również uwzględniający doskonalenie kwalifikacji pracowników, awanse, funkcjonowanie w zespole, gotowość do współpracy poziomej itp.
14. Dostrzeganie potrzeby i konieczności współpracy poziomej (zależności miedzy zadaniami, powiązania informacyjne). Wypracowanie warunków i mechanizmów współpracy poziomej. Dostrzeganie i uwzględnianie współpracy poziomej w szeroko rozumianym systemie motywacyjnym.
15. Trafność budowy zespołów zadaniowych w oparciu o uzupełniające się kwalifikacje, cechy i umiejętności, a także z uwzględnieniem struktury autorytetów rzeczywistych.
16. Kształtowanie dobrego klimatu organizacyjnego (samodzielność, klarowność, standardy, zespołowość, otwartość na pomysły, bodźce pozytywne).
17. Umiejętne wykorzystywanie struktur nieformalnych w kierowaniu ludźmi (np. w odniesieniu do układu autorytetów rzeczywistych).
18. Przestrzeganie prostych, znanych i zweryfikowanych zasad kierowania takich, jak np.: 'powiązanie zakresu odpowiedzialności z zakresem uprawnień', 'szersze stosowanie pochwał', 'krytykowanie w 4 oczy', 'preferowanie oceny całościowej w wynagradzaniu pracowników', 'eliminowanie zjawiska nieformalnej centralizacji w połączeniu z tolerancją do popełniania błędów', 'ustalanie kryteriów oceny z odpowiednim wyprzedzeniem i ich konsekwentne przestrzeganie', 'współdecydowanie o doborze pracowników' itd.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Psychologia zarządzania - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
24 stron(-y)
Style kierowania i kierownicy
7 stron(-y)
Style kierowania - opracowanie
6 stron(-y)
Style kierowania
8 stron(-y)
Style kierowania - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Menedżer XXI wieku (⭐bibliografia ⭐przypisy)
18 stron(-y)
Konflikt w organizacji - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie » Warunki skutecznego kierowania ludźmi w firmie

Warunki skutecznego kierowania ludźmi w firmie
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 44 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii