Wyszukiwarka serwisu
Warto zobaczyć

Definicja marketingu wg Kotlera

Philip Kotler: Marketing jest procesem społecznym i zarządczym, dzięki któremu konkretne osoby i grupy otrzymują to, czego potrzebują i pragną osiągnąć, poprzez tworzenie, oferowanie i wymianę posiadających wartość produktów.

Słowo 'marketing' pochodzi z j. angielskiego (market – rynek) i oznacza działanie na rynku. Amerykańskie Stowarzyszenie Marketingu, zrzeszające specjalistów tej dziedziny, definiuje marketing jako: 'proces planowania i wdrażania koncepcji obejmującej wycenę, promocję i dystrybucję idei, dóbr lub usług, w celu stworzenia transakcji wymiany, które zaspokoją cele indywidualne oraz organizacyjne.'

Definicja ta podkreśla wagę korzystnych transakcji wymiennych, które zaspokajają cele zarówno kupujących, jak i sprzedających idee, produkty i usługi – niezależnie od tego, czy chodzi o pojedyncze osoby, czy też o organizacje. Innymi słowy – marketing to dostarczanie właściwego produktu na właściwy rynek, we właściwym czasie i po właściwej cenie.

Swego rodzaju 'ściągawką' z marketingu jest tzw. mieszanka marketingowa, po angielsku marketing mix. Mieszanka ta określana jest często skrótem 'czterech P' od pierwszych liter czterech angielskich słów. Marketing mix tworzą cztery elementy:
• Product (produkt)
• Price  (cena)
• Place (miejsce)
• Promotion (promocja)

Powyższe informacje to za mało? Przeczytaj więc gotowe opracowania, prezentacje, wykłady oraz obszerne referaty z bibliografią i przypisami. Po pobraniu na dysk pliki możesz dowolnie edytować i drukować.

Oto przykłady:
Ilość stron
- Ściąga z marketingu 2 2
- Zagadnienia z marketingu międzynarodowego 16
- Rola systemu informacji marketingowej w procesie podejmowania decyzji 7
- Test z marketingu 6
- Marketing globalny - referat 11
- Ściąga z podstaw marketingu 7
- Wykłady z marketingu - opracowanie 22

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Definicja marketingu wg Kotlera

Definicja marketingu wg Kotlera
Ocena: 9.9 / 10
Liczba głosów: 92 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować