Główne strategie marketingowe typu jakość - cena
Według kryterium jakość/cena można wyróżnić następujące strategie marketingowe:
Strategia okazji rynkowej - skoncentrowana jest na oferowaniu wyrobów po niskiej cenie i na produkcji niskiej jakości wyrobów. Nabywcami tego typu produktów są segmenty ludzi o niskich dochodach lub klienci postrzegający produkt jako pewnego rodzaju okazję. To, że jest niska jakość nie wynika z utrzymania przez firmę niskich kosztów, ale z przestarzałego systemu technologii i złego zarządzania. Jest to strategia tzw. 'bubla', która nie daje firmie dobrego wizerunku. Wyroby takie najczęściej można kupić na bazarach czy w tanich marketach.
Strategia penetracji rynkowej - stosowana jest bardzo często przez firmy, które oferują produkt wysokiej jakości, ale po niskich cenach. Powoduje to przyciąganie klientów, co daje firmie zwiększenie udziału w rynku oraz pozwala na zbudowanie pozytywnego image. Warunkiem stosowania tej strategii jest silna pozycja rynkowa, znaczne zasoby oraz sprawnie prowadzona działalność marketingowa, strategia ta więc jest metodą bardzo kosztowną.
Strategia "uderz i znikaj" - stosowana jest przez firmy, które nie stawiają przed sobą długohoryzontalnych celów. Oferują one produkt mizernej jakości, ale po wysokiej cenie. Firma stosująca tą strategię ciągle zmienia segmenty rynku, aby przyciągnąć nowe grupy nabywców. Głównym celem tej strategii jest szybka maksymalizacja zysku w krótkim okresie, nie zawsze w sposób etyczny.
Strategia luksusu rynkowego - stosowana jest przez firmy, które specjalizują się w produkcji wyrobów dobrej jakości i oferowanych po wysokich cenach. Klient ma pełną satysfakcję kupując taki produkt, gdyż 'wie za co płaci'. Firmy stosujące tą strategię działają na obszarach relatywnie wąskich i mimo tego zapewnia to im bardzo wysokie zyski i dobrą renomę w branży.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (25 stron A4)
3. (20 stron A4)
4. (14 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (92 stron A4)
8. (38 stron A4)
9. (41 stron A4)
10. (11 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.7 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.7 stron)
8. (0.2 stron)
9. (1.3 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Główne strategie marketingowe typu jakość - cena
Główne strategie marketingowe typu jakość - cena
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 14 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|