Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
model Altmana | sezonowość | wykłady ze statystykia | operaty szacunkowe | wydatki publiczne | agregaty podaży pieniądza | analiza space | macierz BCG |

Główne strategie marketingowe typu jakość - cena

Według kryterium jakość/cena można wyróżnić następujące strategie marketingowe:

Strategia okazji rynkowej - skoncentrowana jest na oferowaniu wyrobów po niskiej cenie i na produkcji niskiej jakości wyrobów. Nabywcami tego typu produktów są segmenty ludzi o niskich dochodach lub klienci postrzegający produkt jako pewnego rodzaju okazję. To, że jest niska jakość nie wynika z utrzymania przez firmę niskich kosztów, ale z przestarzałego systemu technologii i złego zarządzania. Jest to strategia tzw. 'bubla', która nie daje firmie dobrego wizerunku. Wyroby takie najczęściej można kupić na bazarach czy w tanich marketach.

Strategia penetracji rynkowej - stosowana jest bardzo często przez firmy, które oferują produkt wysokiej jakości, ale po niskich cenach. Powoduje to przyciąganie klientów, co daje firmie zwiększenie udziału w rynku oraz pozwala na zbudowanie pozytywnego image. Warunkiem stosowania tej strategii jest silna pozycja rynkowa, znaczne zasoby oraz sprawnie prowadzona działalność marketingowa, strategia ta więc jest metodą bardzo kosztowną.

Strategia "uderz i znikaj" - stosowana jest przez firmy, które nie stawiają przed sobą długohoryzontalnych celów. Oferują one produkt mizernej jakości, ale po wysokiej cenie. Firma stosująca tą strategię ciągle zmienia segmenty rynku, aby przyciągnąć nowe grupy nabywców. Głównym celem tej strategii jest szybka maksymalizacja zysku w krótkim okresie, nie zawsze w sposób etyczny.

Strategia luksusu rynkowego - stosowana jest przez firmy, które specjalizują się w produkcji wyrobów dobrej jakości i oferowanych po wysokich cenach. Klient ma pełną satysfakcję kupując taki produkt, gdyż 'wie za co płaci'. Firmy stosujące tą strategię działają na obszarach relatywnie wąskich i mimo tego zapewnia to im bardzo wysokie zyski i dobrą renomę w branży.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat ( bibliografia)
25 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat ( bibliografia)
30 stron(-y)
TQM JiT oraz Kanban - referat ( bibliografia przypisy)
25 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Plan marketingowy firmy produkcyjno-dekoratorskiej
17 stron(-y)
Total Quality Management - prezentacja ( bibliografia)
38 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Główne strategie marketingowe typu jakość - cena

Główne strategie marketingowe typu jakość - cena
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 14 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii