Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców
Strategia masowego produktu (commodity) - prowadzi do osiągnięcia wyznaczonych przez przedsiębiorstwo celów strategicznych wykorzystując nie wyróżniony produkt, jaki oferowany jest na cały rynek. Dzięki standaryzacji produktu występuje możliwość jego masowej produkcji, co w ocenie ostatecznej powinno sprzyjać obniżce kosztów i cen oraz dać efekt doświadczenia. Osiągnięcie przewodnictwa kosztowego pozwala na sukces rynkowy, czyli znaczny udział w rynku wolumenu sprzedaży. Strategia ta jest stosowana wobec rynków, które znajdują się w fazie wzrostu, gdy nabywcy nie ujawniają jeszcze tak zróżnicowanych potrzeb i preferencji.
Strategia dyferencjacji (wyróżnienia) - polega na zamierzeniach osiągnięcia celów strategicznych przy pomocy wyróżnienia własnego produktu na rynku w stosunku do oferty konkurentów. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma możliwość osiągnięcia dużego udziału w rynku. Głównym problemem jednak jest sposób wyróżniania oferty, który musi stanowić istotny motyw zakupu dla ogółu konsumentów rynku oraz musi dać taką przewagę nad 'rywalem', aby nie był on w stanie szybko jej zagrozić.
Strategie segmentacji rynku - to oferowanie mniej lub bardziej standardowego wyrobu na rynku ograniczonej części nabywców. Wspólną cechą grup nabywców musi być jednorodność preferencji, aby traktować ich, jako wyodrębniony segment rynku. Jednak różnicowanie preferencji nabywców występuje dopiero w okresie dojrzewania rynku. Strategia segmentacji może być jednym ze sposobów osiągania stabilnej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.
Strategia specjalna - charakteryzuje się wyróżnieniem własnej oferty marketingowej na jednym z określonych segmentów rynku. W strategii tej chodzi o to, aby działania marketingowe były skierowane na potrzeby wyodrębnionego segmentu rynku i wyróżnienie własnej oferty w porównaniu z konkurencją.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (25 stron A4)
2. (17 stron A4)
3. (10 stron A4)
4. (26 stron A4)
5. (36 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (22 stron A4)
8. (11 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (2 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.8 stron)
3. (0.2 stron)
4. (1.5 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.5 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.7 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców
Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 6 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|