Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wartościowanie pracy | zarządzanie jakością | rodzaje bezrobocia | zabezpieczenia kredytów | wykłady z logistyki | motywacja pracowników | EOQ | znaczenie motywacji |

Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców

Strategia masowego produktu (commodity) - prowadzi do osiągnięcia wyznaczonych przez przedsiębiorstwo celów strategicznych wykorzystując nie wyróżniony produkt, jaki oferowany jest na cały rynek. Dzięki standaryzacji produktu występuje możliwość jego masowej produkcji, co w ocenie ostatecznej powinno sprzyjać obniżce kosztów i cen oraz dać efekt doświadczenia. Osiągnięcie przewodnictwa kosztowego pozwala na sukces rynkowy, czyli znaczny udział w rynku wolumenu sprzedaży. Strategia ta jest stosowana wobec rynków, które znajdują się w fazie wzrostu, gdy nabywcy nie ujawniają jeszcze tak zróżnicowanych potrzeb i preferencji.

Strategia dyferencjacji (wyróżnienia) - polega na zamierzeniach osiągnięcia celów strategicznych przy pomocy wyróżnienia własnego produktu na rynku w stosunku do oferty konkurentów. Dzięki temu przedsiębiorstwo ma możliwość osiągnięcia dużego udziału w rynku. Głównym problemem jednak jest sposób wyróżniania oferty, który musi stanowić istotny motyw zakupu dla ogółu konsumentów rynku oraz musi dać taką przewagę nad 'rywalem', aby nie był on w stanie szybko jej zagrozić.

Strategie segmentacji rynku - to oferowanie mniej lub bardziej standardowego wyrobu na rynku ograniczonej części nabywców. Wspólną cechą grup nabywców musi być jednorodność preferencji, aby traktować ich, jako wyodrębniony segment rynku. Jednak różnicowanie preferencji nabywców występuje dopiero w okresie dojrzewania rynku. Strategia segmentacji może być jednym ze sposobów osiągania stabilnej pozycji rynkowej przedsiębiorstwa.

Strategia specjalna - charakteryzuje się wyróżnieniem własnej oferty marketingowej na jednym z określonych segmentów rynku. W strategii tej chodzi o to, aby działania marketingowe były skierowane na potrzeby wyodrębnionego segmentu rynku i wyróżnienie własnej oferty w porównaniu z konkurencją.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Badanie preferencji konsumentów piwa
14 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Plan marketingowy firmy produkcyjno-dekoratorskiej
17 stron(-y)
Strategia marketingowa firmy ubezpieczeniowej PZU (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Strategie marketingowe - referat (25 stron A4)
2. Plan marketingowy firmy produkcyjno-dekoratorskiej (17 stron A4)
3. Strategia marketingowa firmy ubezpieczeniowej PZU (10 stron A4)
4. Marketing przemysłowy - opracowanie (26 stron A4)
5. Produkt - referat (36 stron A4)
6. Plan marketingowy restauracji (10 stron A4)
7. Podstawy marketingu (22 stron A4)
8. Istota segmentacji rynku - referat (11 stron A4)
9. Budowa strategii marketingowej (8 stron A4)
10. Ściąga z marketingu 2 (2 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców

Strategie marketingowe wg zachowań i preferencji nabywców
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 6 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii