Efekt snobizmu
Efekt snobizmu (efekt snoba) polega na tym, że niektóre gospodarstwa domowe mniej cenią te dobra, które konsumują inni, a zatem nabywają ich mniej lub w ogóle ich nie kupują.
Jest zjawiskiem komplementarnym do efektu Veblena (to tzw. efekt prestiżowy), który polega na tym, że niektóre gospodarstwa domowe nabywają tym większe ilości danego dobra, im jest ono droższe. Korzyść konsumpcyjna polega wówczas na demonstrowaniu swoich możliwości konsumpcyjnych (finansowych).
Jednocześnie efekt snobizmu jest zjawiskiem odwrotnym do tzw. efektu owczego pędu, który polega na tym, że pewne gospodarstwa domowe tym wyżej cenią pewne dobra i tym więcej ich nabywają, im bardziej je cenią i więcej ich nabywają inne gospodarstwa domowe (np. moda).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (4 stron A4)
3. (32 stron A4)
4. (12 stron A4)
5. (8 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (22 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (11 stron A4)
10. (22 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (1 stron)
2. (0.1 stron)
3. (0.9 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.8 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Efekt snobizmu
Efekt snobizmu
Ocena: 9.7 / 10 Liczba głosów: 230 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|