9 etapów wsparcia usprawniania jakości wg Jurana
Juran wyróżnił następujące etapy:
1. tworzenie świadomości potrzeby i możliwości usprawniania,
2. ustalanie celów usprawniania,
3. podejmowanie działań organizacyjnych umożliwiających osiągnięcie założonych celów (powołanie stowarzyszenia jakości, identyfikacja problemów, selekcja projektów, stworzenie zespołów),
4. przygotowanie szkoleń,
5. wprowadzanie projektów rozwiązujących problemy,
6. informowanie o uzyskanych postępach,
7. uznawanie uzyskanych osiągnięć,
8. prezentacja rezultatów,
9. przechowywanie informacji o uzyskanych wynikach,
10. utrzymywanie tempa działań przez opracowywanie i wykonywanie rocznych planów usprawnień.
Stworzenie i propagowanie idei procesu usprawniania jakości uważany jest za najważniejszy wkład Jurana w filozofię TQM.
W koncepcjach Jurana szczególne znaczenie przypisuje się ciągłemu aktualizowaniu wiedzy o potrzebach klientów oraz dostosowywaniu do uzyskanego obrazu funkcjonowania całej organizacji.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (41 stron A4)
2. (14 stron A4)
3. (17 stron A4)
4. (13 stron A4)
5. (30 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (7 stron A4)
8. (9 stron A4)
9. (4 stron A4)
10. (6 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.5 stron)
3. (0.9 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (1 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie jakością » 9 etapów wsparcia usprawniania jakości wg Jurana
9 etapów wsparcia usprawniania jakości wg Jurana
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 89 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|