Zarządzanie innowacjami
Zarządzanie innowacjami ujmuje się jako systemowo uporządkowany mechanizm tworzenia, rozwijania i promowania twórczego działania oraz wdrażania pomysłów, które będą zapewniały przedsiębiorstwu działalność i rozwijanie się przy szybkim i elastycznym reagowaniu na wyzwania rynkowe.
Zarządzanie innowacjami to zinstytucjonalizowany mechanizm tworzenia, rozwijania, promowania pomysłów i rozwiązań oraz zapewnieniu przedsiębiorstwu stałej, a nie okazjonalnej działalności innowacyjnej ułatwiającej szybkie reagowanie na wyzwania rynku, a zarazem na realizację danej strategii.
W tych obu definicjach łączy się zarządzanie wyzwalaniem innowacji pracowników z zarządzaniem jej wdrażania. Nie negując takiego podejścia zauważamy że oddzielenie kierowania wyzwalaniem aktywnych innowacji od zarządzania innowacją (zmianą) umożliwia dobór stosowanych oddziaływań na jednostkę tak by nie tylko chciała myśleć twórczo, ale chciała te swoje pomysły materializować.
Wdrażana zmiana dotyka niejednokrotnie część społeczeństwa przedsiębiorstwa i jeśli ma się ten proces udać musi być zaakceptowany przez pracowników, a to wymaga innych oddziaływań, bowiem winny one być nakierowane na przełamywanie oporów i to o różnej sile, różnych pracowników i skłanianiu ich do akceptacji wdrożonej zmiany.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (22 stron A4)
2. (8 stron A4)
3. (4 stron A4)
4. (9 stron A4)
5. (15 stron A4)
6. (7 stron A4)
7. (6 stron A4)
8. (10 stron A4)
9. (20 stron A4)
10. (38 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.5 stron)
5. (0.5 stron)
6. (0.4 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.5 stron)
10. (1.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie produkcją » Zarządzanie innowacjami
Zarządzanie innowacjami
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 36 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|