Czynniki określające możliwości konkurowania
To m.in.:
- Konkurencyjność kosztowa – wymaga umiejętności określenia kosztu jednostkowego wyrobu konkurencji oraz porównania go do naszych kosztów jednostkowych i ustalenia różnicy.
- Jakość produktu - obejmuje wszystkie cechy jakościowe produktu, które ważne są z punktu widzenia klienta, takie jak: niezawodność, funkcjonalność, estetyka, walory eksploatacyjne itp. W dużej mierze jakość produktu jest pochodną zasobów strategicznych przedsiębiorstwa.
- Udział produktu w rynku - wyrażony w procentach udział danego produktu do wolumenu wszystkich produktów sprzedanych na danym rynku lub segmencie rynku w okresie jednego roku.
- System dystrybucji - ocenia się go pod kątem dostępności produktu na rynku (łatwość zakupu zdaniem klienta). Najważniejszą jednak sprawą jest porównanie możliwości sprzedaży i minimalizacji kosztów w odniesieniu do systemu dystrybucji, z którego korzysta konkurencja.
- Renoma produktu - stopień, w jakim promocja firmy, jej reputacja oraz marka może przyciągnąć potencjalnych klientów.
- Możliwości rozwojowe produktu - stopień, w jakim dany produkt można udoskonalić lub stworzyć kilka wariantów produktu podstawowego.
- Struktura zasobów materialnych w porównaniu z konkurencja - określa, na ile zasoby materialne firmy, szczególnie technologia oraz zasoby finansowe, pozwolą skutecznie konkurować firmie w dłuższej perspektywie czasu.
- Umiejętności i kwalifikacje personelu zarządzającego produktem - umiejętności i kwalifikacje osób, których praca składa się na zaprojektowanie wyrobu, technologię produkcji, działania marketingowe, śledzenie zachowania się produktu na rynku i jego modyfikację.
- Głębokość asortymentowa linii w stosunku do konkurencji - wskazuje na liczbę produktów w danej linii (grupie asortymentowej) na tle konkurencji. Rozpatrywana z punktu widzenia zasobów przedsiębiorstwa odpowiada na pytanie: czy firma będzie w stanie wprowadzić na rynek nowe produkty w danej linii czy też nie jest to możliwe?
- Aktualna strategia inwestycyjna w odniesieniu do poszczególnych produktów - zasoby finansowe przeznaczone na zwiększenie udziału produktu w rynku lub\i na zwiększenie rentowności netto produktu.
Oraz elementy takie jak:
- Stosowana technologia i stopień jej opanowania
- Niematerialne zasoby strategiczne (w tym wizerunek firmy)
- Badania i rozwój
- Patenty
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (20 stron A4)
2. (11 stron A4)
3. (43 stron A4)
4. (19 stron A4)
5. (20 stron A4)
6. (24 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (30 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.3 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.6 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Czynniki określające możliwości konkurowania
Czynniki określające możliwości konkurowania
Ocena: 9.6 / 10 Liczba głosów: 140 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|