Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
wprowadzenie nowego produktu na rynek | plan strategiczny | mikrootoczenie | weryfikacja istotności parametrów modelu | analiza kosztów | home banking | konsument | PKB |

Czynniki określające możliwości konkurowania

To m.in.:

- Konkurencyjność kosztowa – wymaga umiejętności określenia kosztu jednostkowego wyrobu konkurencji oraz porównania go do naszych kosztów jednostkowych i ustalenia różnicy.
- Jakość produktu - obejmuje wszystkie cechy jakościowe produktu, które ważne są z punktu widzenia klienta, takie jak: niezawodność, funkcjonalność, estetyka, walory eksploatacyjne itp. W dużej mierze jakość produktu jest pochodną zasobów strategicznych przedsiębiorstwa.
- Udział produktu w rynku - wyrażony w procentach udział danego produktu do wolumenu wszystkich produktów sprzedanych na danym rynku lub segmencie rynku w okresie jednego roku.
- System dystrybucji - ocenia się go pod kątem dostępności produktu na rynku (łatwość zakupu zdaniem klienta). Najważniejszą jednak sprawą jest porównanie możliwości sprzedaży i minimalizacji kosztów w odniesieniu do systemu dystrybucji, z którego korzysta konkurencja.
- Renoma produktu - stopień, w jakim promocja firmy, jej reputacja oraz marka może przyciągnąć potencjalnych klientów.
- Możliwości rozwojowe produktu - stopień, w jakim dany produkt można udoskonalić lub stworzyć kilka wariantów produktu podstawowego.
- Struktura zasobów materialnych w porównaniu z konkurencja - określa, na ile zasoby materialne firmy, szczególnie technologia oraz zasoby finansowe, pozwolą skutecznie konkurować firmie w dłuższej perspektywie czasu.
- Umiejętności i kwalifikacje personelu zarządzającego produktem - umiejętności i kwalifikacje osób, których praca składa się na zaprojektowanie wyrobu, technologię produkcji, działania marketingowe, śledzenie zachowania się produktu na rynku i jego modyfikację.
- Głębokość asortymentowa linii w stosunku do konkurencji - wskazuje na liczbę produktów w danej linii (grupie asortymentowej) na tle konkurencji. Rozpatrywana z punktu widzenia zasobów przedsiębiorstwa odpowiada na pytanie: czy firma będzie w stanie wprowadzić na rynek nowe produkty w danej linii czy też nie jest to możliwe?
- Aktualna strategia inwestycyjna w odniesieniu do poszczególnych produktów - zasoby finansowe przeznaczone na zwiększenie udziału produktu w rynku lub\i na zwiększenie rentowności netto produktu.

Oraz elementy takie jak:
- Stosowana technologia i stopień jej opanowania
- Niematerialne zasoby strategiczne (w tym wizerunek firmy)
- Badania i rozwój
- Patenty

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Wykłady z mikroekonomii
25 stron(-y)
Podstawy mikroekonomii - wykłady
33 stron(-y)
Elementy analizy otoczenia konkurencyjnego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Analiza 5 sił Portera jako przykład analizy strategicznej - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Ewolucja poglądów na temat wpływu deficytu budżetowego na rozwój i stabilizację gospodarki (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Motywacja do pracy
11 stron(-y)
Koncepcja grona w zarządzaniu strategicznym - prezentacja
43 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Czynniki określające możliwości konkurowania

Czynniki określające możliwości konkurowania
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 140 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii