Dywersyfikacja jako opcja strategiczna
Dywersyfikacja wymaga ona rozszerzenia i zróżnicowania dotychczasowego pola rynkowego przez wejście na nowe rynki z produktami dotychczas nie wytwarzanymi w przedsiębiorstwie.
- dywersyfikacja pozioma charakteryzuje się rozszerzeniem dotychczasowego programu o wyroby lub usługi należące do innych rynków, lecz na tyle bliskich, że umożliwia to wykorzystanie w nowej działalności dotychczasowego doświadczenia firmy, marki, systemu dystrybucji itp.
- dywersyfikacja pionowa polega na podejmowaniu działalności, stanowiącej ogniwo poprzednie lub następne w stosunku do działalności dotychczasowej.
- dywersyfikacja równoległa polega na podejmowaniu działalności nie mających bezpośrednich związków z dotychczasowym polem rynkowym przedsiębiorstwa.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (19 stron A4)
4. (38 stron A4)
5. (10 stron A4)
6. (24 stron A4)
7. (27 stron A4)
8. (6 stron A4)
9. (25 stron A4)
10. (12 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.6 stron)
4. (0.3 stron)
5. (1 stron)
6. (0.8 stron)
7. (2.6 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.5 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Dywersyfikacja jako opcja strategiczna
Dywersyfikacja jako opcja strategiczna
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 122 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|