Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
rentowność | weryfikacja istotności parametrów modelu | diagram ishikawy | psychologia społeczna | biznes plan | Assessment Center | IRR | ECR |

Globalizacja - definicja procesu i korzyści z udziału w rynkach globalnych

Kilka popularnych definicji globalizacji brzmi następująco:

Globalizacja jest to historyczny proces wzrastającej integracji gospodarki światowej, sterowanej przez strategiczne działania państw i wielonarodowych korporacji.

Globalizacja jest wykrystalizowaną pod koniec XX wieku i ciągle będącą w fazie transformacji jakościowo nową strukturą społeczno-ekonomiczną dominującą we współczesnym świecie, a wynikającą z kompleksu podobnych procesów zachodzących jednocześnie w skali całego globu ziemskiego.

Globalizacja to ogólnoświatowy proces integracji systemów ekonomicznych i podmiotów gospodarczych. Polega na tym, że działalność gospodarcza jest konfigurowana i koordynowana w skali całego świata w celu zminimalizowania kosztów, maksymalizowania nowo tworzonej wartości produktów i uzyskania dostępu do rynku o również światowym zasięgu.

Globalizacja to fenomen ekonomiczny, polegający na rosnącej współzależności oraz integracji systemów ekonomicznych; przejawiający się w postaci zwiększenia obrotów handlowych, inwestycji oraz przepływów kapitałowych.

Globalizacja odnosi się do wszystkich procesów, w ramach których ludzie tworzą jedno, światowe społeczeństwo.

Z kolei przedsiębiorstwa globalne to zazwyczaj prywatne przedsiębiorstwa, które prowadzą ekspansję swoich towarów na wszystkie możliwe rynki na całym świecie. Firmy tego typu nastawione są przede wszystkim na rozwój. Wchłaniają, lub ściśle współpracują,  z podobnymi podmiotami. Cechy przedsiębiorstw globalnych są następujące:
- posiadają swoje filie w różnych krajach, doskonałe przygotowane kadrowo i kapitałowo
- dostęp do najnowszych innowacji  w sferze produkcji i zarządzania
- stabilność i wypłacalność finansowa sprzyja umacnianiu kontaktów miedzy kontrahentami
- manipulowanie cenami i wyznaczanie trendów

Udział w rynkach globalnych niesie ze sobą wiele korzyści:
- zwiększenie obrotu firmy, które związane jest z pozyskaniem nowych grup konsumentów
- optymalizacja wykorzystania zdolności produkcyjnych
- uniknięcie negatywnego wpływu sezonowych wahań w obrotach krajowych
- wprowadzenia produktów na nowe obszary
- nie ponoszenie kosztów modernizacji lub likwidacji produkcji

Globalizacja stopniowo i systematycznie obejmuje coraz szerszy zasięg, między innymi dzięki zmianom na politycznej mapie świata. Eliminuje ochronę przedsiębiorstw przed konkurencją rynków światowych oraz umożliwia nieograniczony dostęp do globalnego rynku kapitału, czynników produkcji oraz globalnego rynku sprzedaży.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Globalizacja przedsiębiorstw - referat (⭐bibliografia)
9 stron(-y)
Organizacja wirtualna - praca (⭐bibliografia)
20 stron(-y)
Globalizacja (⭐bibliografia)
21 stron(-y)
Globalizacja - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
23 stron(-y)
Marketing globalny - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Globalizacja i wirtualne przedsiębiorstwo - prezentcja (⭐bibliografia)
32 stron(-y)
Rola Public Relations w kreowaniu wizerunku firmy usługowej (⭐przypisy)
26 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Geografia ekonomiczna » Globalizacja - definicja procesu i korzyści z udziału w rynkach globalnych

Globalizacja - definicja procesu i korzyści z udziału w rynkach globalnych
Ocena: 9.7 / 10
Liczba głosów: 217 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii