Rodzaje sponsoringu
Sponsoring to forma marketingu, w której firma, organizacja lub jednostka wspiera finansowo lub w inny sposób wydarzenia, inicjatywy lub osoby w zamian za promocję swojej marki, produktów lub usług. Jest to strategia win-win dla obu stron, ponieważ sponsor otrzymuje ekspozycję reklamową, a sponsorowana strona otrzymuje wsparcie finansowe.
Rodzaje sponsoringu
Sponsoring sportowy - Jest to jeden z najpopularniejszych rodzajów sponsoringu. Firmy sponsorują drużyny sportowe, zawodników lub wydarzenia sportowe. Przykładem może być Nike, które sponsoruje wiele znanych sportowców, takich jak Cristiano Ronaldo czy LeBron James.
Sponsoring kulturalny - Tutaj firmy wspierają wydarzenia kulturalne, jak koncerty, festiwale, teatry czy wystawy. Przykładem może być firma Coca-Cola, która często sponsoruje festiwale muzyczne i wydarzenia artystyczne.
Sponsoring charytatywny - Firmy angażują się w działalność charytatywną, wspierając organizacje non-profit lub projekty społeczne. Przykład: fundacja Google.org, która udziela grantów na różne cele charytatywne.
Sponsoring produktowy - W tym rodzaju sponsoringu firma dostarcza produkty lub usługi w zamian za promocję. Przykładem jest firma Red Bull, która dostarcza napoje energetyczne na różne wydarzenia sportowe i kulturalne w zamian za widoczność swojej marki.
Sponsoring edukacyjny - Firmy mogą sponsorować programy edukacyjne, uczelnie lub konkursy. IBM prowadzi programy edukacyjne w szkołach i uczelniach na całym świecie.
Sponsoring eventów korporacyjnych - Firmy sponsorują swoje własne wydarzenia, konferencje lub spotkania w celu promocji własnych produktów lub usług. Np.: Apple, które organizuje coroczne konferencje dla deweloperów.
Sponsoring influencerów (influencer marketing) - Jedna z najnowszych form sponsoringu, powstała na kanwie rozwoju sieci społecznościowych. Współpraca z influencerami w mediach społecznościowych staje się coraz bardziej popularna. Firmy płacą im za promowanie produktów, usług lub brandów. Przykładem jest tutaj firma Adidas, która często współpracuje z popularnymi influencerami sportowymi. Ta forma sponsoringu popularna jest nie tylko wśród dużych i znanych firm. Coraz więcej firm z sektora MSP, a w szczególności małe, jednoosobowe działalności gospodarcze decydują się na taką formę promocji. Influencerów jest sporo, także sporo jest też ofert na ich usługi. Ceny zależą przede wszystkim od ilości followersów, którymi pochwalić się może dany influencer. Należy jednak mieć na uwadze, że cyferki nie zawsze są miarodajne, bo kupić followersów jest obecnie niezwykle łatwo. Przed wyborem konkretnego influencera sprawdź czy na jego liście obserwujących nie przeważają osoby z Indii lub innych, "egzotycznych" krajów.
Pamiętaj, że sponsoring może przybierać różne formy i może być dostosowany do konkretnych potrzeb i celów firmy. Warto zauważyć, że każdy rodzaj sponsoringu ma swoje własne korzyści i wyzwania, dlatego ważne jest dokładne rozważenie, który rodzaj najlepiej pasuje do celów marketingowych Twojej firmy.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (13 stron A4)
3. (5 stron A4)
4. (8 stron A4)
5. (3 stron A4)
6. (7 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (2 stron A4)
9. (17 stron A4)
10. (24 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.3 stron)
4. (0.4 stron)
5. (2.1 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.2 stron)
9. (0.2 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Rodzaje sponsoringu
Rodzaje sponsoringu
Ocena: 9.4 / 10 Liczba głosów: 11 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|