Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
podstawy logistyki | wartościowanie pracy | analiza czynnikowa | strategia firmy | budżet JST | marketing miasta | podstawy bankowości | koszty stałe |

Rodzaje sponsoringu

Sponsoring to forma marketingu, w której firma, organizacja lub jednostka wspiera finansowo lub w inny sposób wydarzenia, inicjatywy lub osoby w zamian za promocję swojej marki, produktów lub usług. Jest to strategia win-win dla obu stron, ponieważ sponsor otrzymuje ekspozycję reklamową, a sponsorowana strona otrzymuje wsparcie finansowe.

sponsoring - auto oklejone reklamą

Rodzaje sponsoringu

Sponsoring sportowy - Jest to jeden z najpopularniejszych rodzajów sponsoringu. Firmy sponsorują drużyny sportowe, zawodników lub wydarzenia sportowe. Przykładem może być Nike, które sponsoruje wiele znanych sportowców, takich jak Cristiano Ronaldo czy LeBron James.

Sponsoring kulturalny - Tutaj firmy wspierają wydarzenia kulturalne, jak koncerty, festiwale, teatry czy wystawy. Przykładem może być firma Coca-Cola, która często sponsoruje festiwale muzyczne i wydarzenia artystyczne.

Sponsoring charytatywny - Firmy angażują się w działalność charytatywną, wspierając organizacje non-profit lub projekty społeczne. Przykład: fundacja Google.org, która udziela grantów na różne cele charytatywne.

Sponsoring produktowy - W tym rodzaju sponsoringu firma dostarcza produkty lub usługi w zamian za promocję. Przykładem jest firma Red Bull, która dostarcza napoje energetyczne na różne wydarzenia sportowe i kulturalne w zamian za widoczność swojej marki.

Sponsoring edukacyjny - Firmy mogą sponsorować programy edukacyjne, uczelnie lub konkursy. IBM prowadzi programy edukacyjne w szkołach i uczelniach na całym świecie.

Sponsoring eventów korporacyjnych - Firmy sponsorują swoje własne wydarzenia, konferencje lub spotkania w celu promocji własnych produktów lub usług. Np.: Apple, które organizuje coroczne konferencje dla deweloperów.

Sponsoring influencerów (influencer marketing) - Jedna z najnowszych form sponsoringu, powstała na kanwie rozwoju sieci społecznościowych. Współpraca z influencerami w mediach społecznościowych staje się coraz bardziej popularna. Firmy płacą im za promowanie produktów, usług lub brandów. Przykładem jest tutaj firma Adidas, która często współpracuje z popularnymi influencerami sportowymi. Ta forma sponsoringu popularna jest nie tylko wśród dużych i znanych firm. Coraz więcej firm z sektora MSP, a w szczególności małe, jednoosobowe działalności gospodarcze decydują się na taką formę promocji. Influencerów jest sporo, także sporo jest też ofert na ich usługi. Ceny zależą przede wszystkim od ilości followersów, którymi pochwalić się może dany influencer. Należy jednak mieć na uwadze, że cyferki nie zawsze są miarodajne, bo kupić followersów jest obecnie niezwykle łatwo. Przed wyborem konkretnego influencera sprawdź czy na jego liście obserwujących nie przeważają osoby z Indii lub innych, "egzotycznych" krajów.

Pamiętaj, że sponsoring może przybierać różne formy i może być dostosowany do konkretnych potrzeb i celów firmy. Warto zauważyć, że każdy rodzaj sponsoringu ma swoje własne korzyści i wyzwania, dlatego ważne jest dokładne rozważenie, który rodzaj najlepiej pasuje do celów marketingowych Twojej firmy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Sponsoring sportowy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Sponsoring - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Doskonalenie kadr - referat (⭐bibliografia)
8 stron(-y)
Papiery wartościowe - akcje i obligacje
9 stron(-y)
Biznesplan narzędziem zarządzania (⭐bibliografia)
13 stron(-y)
Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (⭐bibliografia ⭐przypisy)
5 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Papiery wartościowe - akcje i obligacje (9 stron A4)
2. Biznesplan narzędziem zarządzania (13 stron A4)
3. Rodzaje i funkcje kanałów dystrybucji (5 stron A4)
4. Budowa strategii marketingowej (8 stron A4)
5. Rodzaje konfliktów w organizacji (3 stron A4)
6. Ryzyko bankowe (7 stron A4)
7. Organizacje uczące się (12 stron A4)
8. Podstawy zarządzania - ściąga (2 stron A4)
9. Strategie rozwoju firmy (17 stron A4)
10. Restrukturyzacja przedsiębiorstwa - rodzaje i obszary zmian (24 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Istota sponsoringu (0.2 stron)
2. Definicja sponsoringu (0.3 stron)
3. Zalety sponsoringu (0.3 stron)
4. Przedmiot sponsoringu (0.4 stron)
5. Sponsoring (2.1 stron)
6. Sponsoring w marketingu (0.5 stron)
7. Sponsoring mediów (0.4 stron)
8. Rodzaje struktur organizacyjnych (0.2 stron)
9. Rodzaje emisji papierów wartościowych na rynku kapitałowym (0.2 stron)
10. Rodzaje marketingu usług (0.3 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Rodzaje sponsoringu

Rodzaje sponsoringu
Ocena: 9.4 / 10
Liczba głosów: 11 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii