Składniki zarządzania marketingowego wraz z przykładami
Załóżmy, że jesteś właścicielem firmy, która produkuje pyszne lody. Chciałbyś sprzedawać swoje lody i przyciągnąć jak najwięcej klientów. Tutaj wkracza zarządzanie marketingowe czyli planowanie, jak dotrzeć do klientów i przekonać ich do zakupu twoich lodów.
Składniki zarządzania marketingowego to takie kroki czy elementy, które pomagają ci zrobić to w sposób skuteczny. Teraz omówmy te składniki:
Produkt: To po prostu to, co sprzedajesz. W twoim przypadku są to lody. Ważne jest, aby twój produkt był atrakcyjny i zaspokajał potrzeby klientów. Możesz stworzyć różne smaki, rozmiary i opakowania, żeby przyciągnąć różne grupy ludzi.
Cena: To ile pieniędzy będziesz chciał za swoje lody. Cena powinna być konkurencyjna, czyli taka, która przyciągnie klientów, ale jednocześnie pozwoli ci na pokrycie kosztów produkcji i wygenerowanie zysku.
Miejsce: To gdzie i w jaki sposób będą dostępne twoje lody. Może to być lokalny sklep spożywczy, stragan na plaży lub nawet sklep internetowy. Chodzi o to, aby lody były łatwo dostępne dla klientów.
Promocja: To jak będziesz informować ludzi o swoich lodach. To może obejmować reklamy w mediach społecznościowych, ulotki, promocje czy nawet udział w lokalnych wydarzeniach. Chcesz dotrzeć do jak największej liczby osób.
Pomyśl o tym jak o przepisie na sukces w sprzedaży twoich lodów.
A teraz kilka przykładów:
Jeśli zauważysz, że twoje lody cieszą się dużym zainteresowaniem wśród dzieci to możesz stworzyć specjalne opakowania z ulubionymi postaciami z bajek. To jest dostosowanie produktu do potrzeb klientów.
Jeśli zauważysz, że lato to czas kiedy ludzie chętniej jedzą lody to możesz wtedy wprowadzić promocję "Kup dwa lody, a trzeci dostajesz za darmo". To jest zastosowanie promocji w celu przyciągnięcia klientów.
Co do ceny ważne jest, abyś ustalił ją tak, żeby pokryła koszty produkcji (mleko, owoce, opakowania) oraz pozwoliła na zarobienie trochę kasy na rozwój firmy. Jednocześnie nie chcesz, żeby była zbyt wysoka dla klientów więc musisz znaleźć balans.
Jeśli zdecydujesz się sprzedawać swoje lody w parku, w pobliżu popularnych tras rowerowych to to jest dobry wybór miejsca. Ludzie będą mieli łatwy dostęp i ochotę na ochłodę po aktywności fizycznej.
Więc pamiętajcie: zarządzanie marketingowe to taka sztuka dostosowania się do potrzeb klientów, dotarcia do nich i przekonania ich, że to, co oferujesz, jest warte ich pieniędzy. To jest klucz do sukcesu w biznesie!
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (17 stron A4)
3. (27 stron A4)
4. (17 stron A4)
5. (14 stron A4)
6. (13 stron A4)
7. (12 stron A4)
8. (18 stron A4)
9. (38 stron A4)
10. (14 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.4 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Składniki zarządzania marketingowego wraz z przykładami
Składniki zarządzania marketingowego wraz z przykładami
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 160 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|