Znaki towarowe
Stosowane są w celu identyfikacji produktu. Wiele znanych znaków towarowych jest tożsamych z nazwami przedsiębiorstw.
Zwykle nazwy te pisane są określonym stylem liter, nazwom mogą też towarzyszyć (lub nawet je zastępować) przyjęte, rozpoznawalne symbole - logo oraz slogany. Przykładami znaków towarowych są: Pepsi Cola, IBM (przyjętym symbolem są niebieskie róże), Adidas (symbol - m.in. trzy charakterystyczne paski), Nike (slogan Just do it) itd. Swoistymi znakami handlowymi są postacie reklamujące dane produkty: mogą to być prawdziwe osoby (np. zespół The Rolling Stones, reklamujący piosenką Start Me Up system Windows 95 Microsoftu), osoby fikcyjne (np. kucharz przyrządzający dania, stosując produkty Knorr), czy wreszcie stworzone postacie z filmów lub kreskówek (szczególnie często spotykane przy wchodzeniu na ekrany wielkich produkcji - na ogół Hollywoodzkich). Znaki towarowe (wraz z towarzyszącym im wzornictwem) mogą być rejestrowane.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (11 stron A4)
2. (7 stron A4)
3. (11 stron A4)
4. (28 stron A4)
5. (36 stron A4)
6. (20 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (77 stron A4)
9. (32 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.3 stron)
4. (1 stron)
5. (1.2 stron)
6. (1 stron)
7. (0.4 stron)
8. (0.4 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.9 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Znaki towarowe
Znaki towarowe
Ocena: 9.2 / 10 Liczba głosów: 206 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|