Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
dochody JST | manipulacja | ubezpieczenia społeczne | socjologia pracy | ilościowa teoria pieniądza | strategie produktowe | metody walki z inflacją | dochody i wydatki budżetu państwa |

Stosowanie konstansu firmowego na przykładzie Bibendum firmy Michelin

Stosowanie konstansu firmowego na przykładzie Bibendum firmy Michelin

Część firm stara się podnieść swoją zauważalność poprzez zastosowanie wspólnego dla wszystkich nośników komunikacji marketingowej elementu graficznego tzw. konstansu firmowego, oprócz logotypu czy koloru.

Firma Michelin powstała 28 maja 1889 roku w Clermont-Ferrand we Francji. Firma początkowo zajmowała się sprzedażą narzędzi rolniczych. W 1891 roku zaczęła produkować opony.
 
W 1898 roku po raz pierwszy do reklamy użyto, jako konstansu firmowego, postaci ludzkiej złożonej z opon. We wrześniu 1899 postać nazwana Bibendum pojawiła się po raz pierwszy w prasowym ogłoszeniu reklamowym.

Nazwa pochodzi od zawołania "Nuc est bibendum" (a więc wypijmy, cytat z Horacego), co dziś byłoby nie do przyjęcia w kontekście samochodu.
 
W 2002 r. międzynarodowy koncern Michelin zajmował się produkcją wszystkich rodzajów opon oraz wydawaniem map i przewodników turystycznych. Zatrudniał 130 000 osób w 80 fabrykach w 19 krajach oraz na własnych plantacjach kauczuku. Produkty swoje sprzedawała w 170 krajach, mając 18 % udziału w światowym rynku opon.

Bibendum - jest najdłużej bez przerwy używanym konstansem firmowym na świecie.
 
Występuje w prasowych ogłoszeniach i reklamowych, w filmach reklamowych, na plakatach, w firmowych materiałach drukowanych, na mapach i atlasach. Trójwymiarowa postać Bibendum pojawia się na targach i wystawach, na stacjach benzynowych, stacjach serwisowych, na samochodach ciężarowych, jako zabawka dla dzieci, upominek reklamowy i postać pojawiająca się na firmowych imprezach..

Bibendum towarzyszy największej imprezie kolarskiej we Francji Tour de France.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza strategiczna Próchnik S.A. (marka odzieżowa) (⭐bibliografia)
39 stron(-y)
Marka jako narzędzie konkurencji na przykładzie firmy - praca magisterska (⭐bibliografia)
82 stron(-y)
Marketing mix na przykładzie firmy Reckitt Benckiser (⭐bibliografia ⭐przypisy)
40 stron(-y)
Struktura organizacyjna firmy
17 stron(-y)
Reengineering - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Strategia i polityka marketingowa firmy
14 stron(-y)
Charakterystyka zarządzania przez wyjątki - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Branding » Stosowanie konstansu firmowego na przykładzie Bibendum firmy Michelin

Stosowanie konstansu firmowego na przykładzie Bibendum firmy Michelin
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 40 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii