Użyteczność konsumenta
Użytecznością nazywa się satysfakcję, którą konsument uzyskuje ze spożycia dóbr lub/i usług. Jest to subiektywna miara stopnia zadowolenia, indywidualne odczuciem, które może być różne u poszczególnych konsumentów.
↪ Zobacz: Teoria racjonalnego wyboru konsumenta (Strony A4: 7) ↩
Podstawowe równanie objaśniające zachowanie konsumenta przy użyciu koncepcji użyteczności prezentuje warunki równowagi, jakie musi spełniać konsument (indywidualny lub gosp. domowe).
Gdy użyteczność oznaczymy jako U (utility), równanie to da się zapisać jako relację użyteczności do cen na dobro X i Y:
↪ Zobacz: Optimum producenta i konsumenta - referat (Strony A4: 25) 📚 ↩
(MUx/Px) = (MUy/Py)
↪ Zobacz: Podstawy ekonomii matematycznej - opracowanie (Strony A4: 8) ↩
MU – użyteczność marginalna
P - cena dobra X lub Y
↪ Zobacz: Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej (Strony A4: 14) ↩
Wybór będzie się sprowadzał do porównania satysfakcji jakie przynosi dobro do ceny dobra, przyrównane do użyteczności dobra drugiego do ceny.
Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne): ↪ Zobacz: Modele zachowań konsumenta (Strony A4: 9) ↩
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (9 stron A4)
2. (5 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (8 stron A4)
5. (6 stron A4)
6. (16 stron A4)
7. (4 stron A4)
8. (33 stron A4)
9. (12 stron A4)
10. (7 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.1 stron)
4. (2.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (0.2 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.8 stron)
9. (0.9 stron)
10. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Użyteczność konsumenta
Użyteczność konsumenta
Ocena: 9.1 / 10 Liczba głosów: 228 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|