Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
traktat z Maastricht | prace licencjackie z zarządzania jakością | obliczanie zdolności kredytowej | koszty w logistyce | metody scenariuszowe | produkt narodowy brutto | wycena akcji | eurodystrybucja |

Użyteczność konsumenta

Użytecznością nazywa się satysfakcję, którą konsument uzyskuje ze spożycia dóbr lub/i usług. Jest to subiektywna miara stopnia zadowolenia, indywidualne odczuciem, które może być różne u poszczególnych konsumentów.

Zobacz: Teoria racjonalnego wyboru konsumenta (Strony A4: 7)

Podstawowe równanie objaśniające zachowanie konsumenta przy użyciu koncepcji użyteczności prezentuje warunki równowagi, jakie musi spełniać konsument (indywidualny lub gosp. domowe).
Gdy użyteczność oznaczymy jako U (utility), równanie to da się zapisać jako relację użyteczności do cen na dobro X i Y:

Zobacz: Optimum producenta i konsumenta - referat (Strony A4: 25) 📚

(MUx/Px) = (MUy/Py)

Zobacz: Podstawy ekonomii matematycznej - opracowanie (Strony A4: 8)

MU – użyteczność marginalna
P - cena dobra X lub Y

Zobacz: Zagadnienia na egzamin z ekonomii matematycznej (Strony A4: 14)

Wybór będzie się sprowadzał do porównania satysfakcji jakie przynosi dobro do ceny dobra, przyrównane do użyteczności dobra drugiego do ceny.

Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Modele zachowań konsumenta (Strony A4: 9)


Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Użyteczność konsumenta

Użyteczność konsumenta
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 228 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025