Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
kontrola ryzyka | organizacja fraktalna | zarządzanie produkcją | ocenianie pracowników | MIRR | łańcuch wartości | rezerwa obowiązkowa | korporacje transnarodowe |

Teoria decyzji konsumenta

Zachowania konsumenta można opisać przy pomocy pierwszego i drugiego prawa Gossena.


Pierwsze prawo Gossena to prawo malejącej użyteczności krańcowej. Zgodnie z nim użyteczność każdego kolejnego konsumowanego dobra danego rodzaju jest mniejsza niż poprzedniego. Zasada wyrównywania się użyteczności krańcowych na jednostkę wartości wszystkich konsumowanych przez danego konsumenta dóbr to II prawo Gossena.

Do podobnych wniosków prowadzi analiza preferencji konsumenta prowadzona przy pomocy tzw. krzywych obojętności. Krzywa obojętności konsumenta to wszystkie kombinacje konsumowanych przez niego dóbr dające ten sam poziom użyteczności całkowitej.

Mapa obojętności konsumenta to zbiór krzywych obojętności danego podmiotu.

Granica wydatków konsumenta (ograniczenie budżetowe) to wszystkie kombinacje dóbr jakie przy danych dochodach mógłby nabyć konsument o ile zdecydowałby się wydać cały swój dochód.

Konsument nabywa optymalny koszyk dóbr (maksymalizuje użyteczność i znajduje się w równowadze) gdy konsumowana kombinacja dóbr wyznacza punkt styczności krzywej obojętności i ograniczenia budżetowego.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Teoria racjonalnego wyboru konsumenta
7 stron(-y)
Optimum producenta i konsumenta - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Wpływ reklamy na postępowanie konsumenta
16 stron(-y)
Modele zachowań konsumenta
9 stron(-y)
Psychologia reklamy - opracowanie
14 stron(-y)
Cele i przekonania konsumenta (⭐bibliografia)
5 stron(-y)
Style kierowania i kierownicy
7 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Psychologia reklamy - opracowanie (14 stron A4)
2. Cele i przekonania konsumenta (5 stron A4)
3. Style kierowania i kierownicy (7 stron A4)
4. Test z mikroekonomii - 270 pytań testowych (59 stron A4)
5. Style kierowania (8 stron A4)
6. Wykłady z mikroekonomii (25 stron A4)
7. Podstawy zarządzania - ściąga (2 stron A4)
8. Marka - jej wpływ na zachowanie konsumenta (6 stron A4)
9. Kompetencje menedżerskie (3 stron A4)
10. Programowanie liniowe - badania operacyjne (6 stron A4)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Mikroekonomia » Teoria decyzji konsumenta

Teoria decyzji konsumenta
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 58 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii