Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
finansowanie przedsiębiorstwa | kapitał obrotowy | rachunek kosztów zmiennych | metoda fmea | stopa bezrobocia | prezentacje z mikroekonomii | popyt | strategia |

Zmienne asortymentu produktu

Zmienne asortymentu produktu to:

1. Szerokość asortymentu – oznacza ilość linii produktów
2. Długość asortymentu – oznacza ogólną ilość produktów w całym asortymencie firmy (długość linii oznacza ilość produktów w obrębie danej linii)
3. Głębokość asortymentu – to ilość wariantów produktów (np. pasta do zębów w czterech smakach i dwóch różnych wielkościach opakowania – czyli 4 x 2 = 8 wariantów)
4. Spójność asortymentu – oznacza jak blisko związane są różne linie produktów pod względem np. dystrybucji

Sprawne zarządzanie przedsiębiorstwem wymaga decyzji w zakresie szerokości asortymentu (utrzymywać linię czy ją zlikwidować), długości linii, jej głębokości i spójności.

Linia jest za krótka jeżeli można zwiększyć jej zyskowność poprzez dodanie do niej nowych elementów oraz za długa jeżeli zwiększymy zyski poprzez wyeliminowanie niektórych jej elementów.

Linie wykazują tendencję do stopniowego wydłużania się (powodem są: wolne moce przerobowe, sprzedawcy chcą kompletniejszych linii, firma chce być producentem całej linii - wszystkich dostępnych produktów).

Przykład
Kiedy połączyły się cztery niezależnie do tej pory działające spółki Agros-Fortuna, Agros-Białystok, Agros-Tarczyn i Agros-Łowicz tworząc przedsiębiorstwo Agros-Fortuna sp. z o.o. zarząd podjął decyzję o redukcji asortymentu z 378 produktów do 150. Wyeliminowanie niektórych linii i skrócenie asortymentu nie spowodowało zamian wyników finansowych przedsiębiorstwa. Linie były więc zbyt długie, a asortyment zbyt szeroki.

Linią zarządza zwykle inna osoba, która musi znać sytuację każdego elementu linii – wielkość jego sprzedaży, zyski osiągane ze sprzedaży każdego elementu linii, znać musi także sytuację na rynku, konkurencję i jej działania, gdyż pozwala to na podejmowanie prawidłowych decyzji dotyczących, prowadzenia lub eliminacji produktu.

Przykład
Firma Amica Wronki ma osobnych menedżerów odpowiedzialnych za swoje linie: jest więc menedżer/kierownik lub dyrektor linii lodówek, dyrektor linii kuchenek, dyrektor linii pralek, itp. Na uniwersytecie Adama Mickiewicza są wydziały (linie): chemii, biologii, matematyki, prawa i wiele innych, a zarządzają nimi dziekani (inny na każdym wydziale). Produktami są tu katedry i zakłady.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Polityka asortymentowa (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Marketing mix - prezentacja
58 stron(-y)
Wprowadzanie na rynek nowego produktu (etapy) (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Cykl życia produktu - opracowanie
11 stron(-y)
Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu
6 stron(-y)
Podstawy rachunkowości zarządczej
11 stron(-y)
Nowoczesne metody rachunku kosztów (⭐bibliografia ⭐przypisy)
14 stron(-y)

Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps)

1. Marketing mix w poszczególnych fazach życia produktu (6 stron A4)
2. Podstawy rachunkowości zarządczej (11 stron A4)
3. Nowoczesne metody rachunku kosztów (14 stron A4)
4. Produkt - referat (36 stron A4)
5. Istota segmentacji rynku - referat (11 stron A4)
6. Analiza strategiczna browaru Strzelec (2) (19 stron A4)
7. Cena a cykl życia produktu i cenowa elastyczność popytu (7 stron A4)
8. Analiza strategii firmy (51 stron A4)
9. Test z marketingu (8 stron A4)
10. Atrybuty produktu (9 stron A4)

Podobne tematy w Kompendium

1. Strategia produktu (0.8 stron)
2. Produkcja (0.5 stron)
3. Koszty zmienne degresywne (0.3 stron)
4. Asortyment produktów (2.5 stron)
5. Jaki jest zakres obowiązków kierownika produktu lub marki? (1.2 stron)
6. Zasada specjalizacji (0.1 stron)
7. Kryteria ocen pracowników (0.4 stron)
8. Koszty zmienne w rachunkowości (0.3 stron)
9. Cykl życia produktu na rynku (1 stron)
10. Cechy fazy dojrzewania rynku (0.2 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Zmienne asortymentu produktu

Zmienne asortymentu produktu
Ocena: 9.1 / 10
Liczba głosów: 4 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii