Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
slogan | negocjacje zbiorowe | makroekonomia | krzywa Philipsa | zarządzanie przez jakość | emocje | teoria zachowań producenta | bilans |

Opisz metodę SWOT w analizie strategicznej

Analiza SWOT - jest analizą będącą oceną sytuacji strategicznej firmy, pozwalającą na szybki przegląd i ocenę tej sytuacji, zidentyfikowaniu czynników wewnętrznych i zewnętrznych, opisaniu ich wpływu na rozwój organizacji oraz ocenie możliwości osłabienia lub wzbogacenia ich wpływu. Zadaniem tej analizy jest zebranie i przedstawienie w uporządkowany sposób wszystkich informacji, które będą miały decydujący wpływ na przyszłe wybory strategiczne.

Klasyfikacja czynników wpływających na obecną i przyszłą sytuację strategiczną firmy:
• Według miejsca powstania- na wew i zew.
• Według sposobu oddziaływania – na pozytywne i negatywne

Ze skrzyżowania tych 2 kryteriów powstają cztery gr. czynników:
1. czynniki zew. pozytywne, czyli szanse ( OPPRTUNITIES )
2. czynniki zew. negatywne, czyli zagrożenia ( THREATS )
3. czynniki wew. pozytywne, czyli mocne strony ( STRENGTHS )
4. czynniki wew. negatywne, czyli słabe strony ( WEAKNESSES )

Szanse - to tendencje i zjawiska w otoczeniu organizacji, które odpowiednio wykorzystane mogą stać się bodźcem rozwojowym, osłabić istnienie zagrożeń.
Zagrożenia- to czynniki zew. , które są postrzegane przez firmę jako bariery, utrudnienie, dodatkowe koszty, niebezpieczeństwa.
Mocne strony- to specjalne walory firmy odróżniające ją od innych firm działających w tym samym sektorze i regionie.
Słabe strony- są konsekwencją ograniczeń zasobowych i niedostatecznych umiejętności przedsiębiorstwa.

Źródła zagrożeń:
a. subiektywizm
• opinie
• indywidualny punkt widzenia
• własne interesy
• emocje
b. syndrom grupowego myślenia

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Analiza SWOT - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Etapy analizy strategicznej (⭐bibliografia)
9 stron(-y)
Analiza strategiczna - praca teoretyczna (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Analiza SWOT przedsiębiorstwa Reebok
12 stron(-y)
Analiza SWOT fabryki snów Walta Disneya i Disneylandu (⭐bibliografia)
6 stron(-y)
Analiza SWOT - TOWS - referat
6 stron(-y)
Strategia i zarządzanie strategiczne (opracowanie - wykłady)
24 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Analiza strategiczna » Opisz metodę SWOT w analizie strategicznej

Opisz metodę SWOT w analizie strategicznej
Ocena: 9.5 / 10
Liczba głosów: 163 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii