Strategie (sposoby) obrony przed przejęciem przedsiębiorstwa
To:
- blokowanie oferty przejęcia
• zaskarżenie oferty do sądu
• lobbing (pozyskanie związków zawodowych, nacisk na urzędy antymonopolowe)
• wprowadzenie uprzywilejowania części akcji
• inne zmiany zasad kontroli nad spółką
- obniżanie atrakcyjności oferty przejęcia (podwyższanie ceny spółki-celu)
• zwiększanie prognozy zysków przedsiębiorstwa
• wykazanie wysokiego poziomu zysku
• przeszacowanie wartości aktywów
• ogłaszanie wiadomości korzystnych dla przedsiębiorstwa
• przejęcie innego podmiotu
- obniżanie potencjalnych korzyści dla przejmującego
• dyskredytowanie oferty
• wypłata zwiększonej dywidendy
• wyprzedaż aktywów
• wprowadzenie nowych, bardzo korzystnych kontraktów dla kadry zarządzającej ( złote spadochrony)
• podwyższenie kapitału
• wprowadzenie opcji nabycia znacznych pakietów akcji spółki po niskiej cenie dla menedżerów lub dotychczasowych akcjonariuszy (trująca pigułka)
• złożenie propozycji odkupienia posiadanych przez przejmującego akcji w celu ich przejęcia po atrakcyjnej cenie (zielony szantaż)
- pozyskanie innego, bardziej akceptowalnego przejmującego (białego rycerza).
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (6 stron A4)
2. (17 stron A4)
3. (15 stron A4)
4. (59 stron A4)
5. (30 stron A4)
6. (17 stron A4)
7. (21 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (8 stron A4)
10. (25 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.3 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.5 stron)
5. (1.5 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.2 stron)
8. (2.3 stron)
9. (0.1 stron)
10. (0.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » Strategie (sposoby) obrony przed przejęciem przedsiębiorstwa
Strategie (sposoby) obrony przed przejęciem przedsiębiorstwa
Ocena: 8.8 / 10 Liczba głosów: 160 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|