Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
model motywowania | funkcje pieniądza | prezentacje z zarządzania strategicznego | wpływ reklamy | prezentacje z zarządzania zasobami ludzkimi | analiza ekonomiczna | analiza luki strategicznej | poziom istotności |

4 poziomy strategii wg Thompsona i Stricklanda

strategia utożsamiana jest z procesem tworzenia strategicznego planu działania, to również określona pozycja przedsiębiorstwa w szeroko rozumianym otoczeniu, to także proces samoidentyfikacji się przedsiębiorstwa, ponieważ każde przedsiębiorstwo ma jakąś strategię, nawet jeśli tego nie ujawnia.

Według Lers’a strategia jest strumieniem decyzji, które podejmowane są w długim okresie, analizowane systemowo ujawniają spójność celów realizowanych przez przedsiębiorstwo oraz materiały i środki, które wykorzystane są do ich osiągnięcia.

Natomiast w ujęciu modelowym według Otta strategia przedsiębiorstwa jest to schemat prawidłowości w zachowaniu przedsiębiorstwa, może ono obejmować zachowania rzeczywiste realizowane przez przedsiębiorstwo oraz zachowania zamierzone (strategia zamierzona, plan strategiczny).

A. Thompson jr i A. Strickland określili strategię przedsiębiorstwa na czterech poziomach. Są to:

1. Strategia na poziomie całego przedsiębiorstwa jest to plan gry top management kierowania organizacją jako całością.
2. Strategia na poziomie różnych branż grupy produktów jest planem działania wykorzystywanym przy kierowaniu tymi branżami.
3. Strategie funkcjonalne dotyczą kierowania różnymi funkcjami przedsiębiorstwa, takimi jak: produkcja, zaopatrzenie, finanse, kadry, działalność badawczo-rozwojowa B+R lub marketing. Są one realizowane w odniesieniu do różnych branż (grup towarowych), ale powinny być również zgodne z całościową strategią firmy.
4. Strategie na poziomie operacyjnym są bardziej szczegółowe i wiążą się z funkcjonowaniem różnych komórek organizacyjnych niższego szczebla3.

Strategia przedsiębiorstwa, to nie tylko podejmowanie, ale również dokonywanie wyborów strategicznych na różnym poziomie oraz racjonalne gospodarowanie zasobami przedsiębiorstwa w celu realizacji głównych celów. Określa także sposoby zastosowania środków marketingowych, czyli idę marketingu mix, który w danym przedsiębiorstwie jest stosowany.

Dzięki strategii wiele firm funkcjonujących w gospodarce rynkowej może zawdzięczać swój sukces. Dlatego też uważa się że strategia jest ważnym instrumentem zarządzania. Strategie w przedsiębiorstwie w dużej mierze zależą od warunków otoczenia i mogą one zmieniać się w sposób aktywny, ale mogą także ulegać procesom adaptacyjnym. Strategia w przedsiębiorstwie odnosi się także do sformułowania zamierzeń, celów organizacyjnych i misji firmy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie rozwoju firmy (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)
Organizacja i zarządzanie - zagadnienia
9 stron(-y)
Istota marki - prezentacja
72 stron(-y)
Budowa strategii marketingowej
8 stron(-y)
Marketing mix na przykładzie firmy Reckitt Benckiser (⭐bibliografia ⭐przypisy)
40 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Polityka ceny w strategii marketingowej firmy (⭐bibliografia)
10 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Zarządzanie strategiczne » 4 poziomy strategii wg Thompsona i Stricklanda

4 poziomy strategii wg Thompsona i Stricklanda
Ocena: 9.2 / 10
Liczba głosów: 6 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii