Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
marketing w handlu | spółki osobowe | konkurencja | budżet marketingowy | model CAPM | badanie ankietowe | podstawy statystyki | kierowanie konfliktem |

Strategie specjalistów rynkowych

Alternatywą wobec bycia naśladowcą na dużym rynku jest funkcja lidera na małym rynku. Mniejsze firmy unikają konkurowania z liderami i dlatego zajmują się małymi segmentami (niszami) rynku, którymi liderzy interesują się mało lub wcale. Głównym powodem dla którego strategia specjalizacji w obsłudze nisz rynkowych jest tak opłacalna jest to, że specjalista zna swoich klientów, że potrafi zaspokoić ich potrzeby lepiej niż inne firmy, które w te część branży 'wchodzą' okazjonalnie. Dzięki temu specjalista może żądać wyższej ceny w zamian za wysoką wartość produktu.

Idealną lukę rynkową charakteryzuje:
• Wystarczający rozmiar i siła nabywcza by stać się zyskowną
• Perspektywa wzrostu
• Brak zainteresowania ze strony dużych firm
• To, że firma ma odpowiednie umiejętności i środki, aby doskonale obsługiwać daną niszę
• Łatwość obrony firmy przed atakami dużych konkurentów dzięki dobrej reputacji
u klientów

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Strategie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Ściąga z podstaw marketingu
7 stron(-y)
Metody analizy marketingowej (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Strategia marki
6 stron(-y)
Fuzje i przejęcia przedsiębiorstw - korporacje transnarodowe (⭐bibliografia)
25 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie specjalistów rynkowych

Strategie specjalistów rynkowych
Ocena: 9.6 / 10
Liczba głosów: 141 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii