Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
przykładowa ankieta | krzywa Phillipsa | cele zarządzania | zapasy w przedsiębiorstwie | wahania koniunkturalne | dochody budżetu państwa | ROE | marketing mix |

Konkurencyjne (konfrontacyjne) strategie obsługi klienta w logistyce

Nowoczesne strategie obsługi klienta na rynku masowych dóbr konsumpcyjnych są z natury rzeczy strategiami konkurencyjnymi. Prawidłowości konkurencji w pełni odnoszą się do obsługi klienta. Jeśli dany wyrób lub usługa traktowane są jako masowe lub prawie masowe, wybór dokonywany przez nabywców w znacznym stopniu opiera się na cenie i obsłudze, co prowadzi do eskalacji konkurencji cenowej i obsługowej.

Z tych właśnie powodów niektóre odmiany strategii obsługi są niemal czystymi, modelowymi strategiami konkurencji. Inne ograniczają się do “podstępu' w poszczególnych działaniach lub sytuacjach. Są bardziej taktykami niż strategiami obsługi, chociaż potocznie się je tak nazywa.

Pierwsze kryterium zostało wyodrębnione w oparciu o zachowania przedsiębiorstwa w otoczeniu rynkowym czyli jego stosunek do klientów i konkurentów.

Strategie obsługi zamierzone na otwartą konkurencję podzielono na:
1) strategię niskich kosztów obsługi (przywództwa kosztowego)
2) strategię doboru klienta, w tym też strategię wysoko zyskownego klienta oraz strategię eliminacji nabywców niepożądanych ze względu na złożone i kosztowne potrzeby logistyczne przy małych lub sporadycznych zakupach
3) strategie rdzenia umiejętności logistycznych
4) strategię najważniejszego elementu obsługi
5) strategię trade-offs, czyli sztuki wykorzystania relacji między kosztami i korzyściami z obsługi

Wymienione strategie są ze sobą ściśle powiązane i rzadko występują w czystej postaci. Trudno je jednoznacznie wyodrębnić, zachowując koncepcję M.E. Portera. Stąd typowe strategie obsługi klienta wcześniej wymienione, mogą być nie tylko potraktowane jako strategie różnicowania obsługi, lecz też osiągania przywództwa kosztownego oraz koncentracji.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Łańcuch dostaw oraz wartość dodana w logistyce
22 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)
Controlling logistyczny (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Podstawy logistyki
22 stron(-y)
Strategiczne zarządzanie marketingowe - referat (⭐bibliografia)
30 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Konkurencyjne (konfrontacyjne) strategie obsługi klienta w logistyce

Konkurencyjne (konfrontacyjne) strategie obsługi klienta w logistyce
Ocena: 8.6 / 10
Liczba głosów: 42 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii