Strategia niskich kosztów obsługi klienta w logistyce
W przypadku, kiedy przedsiębiorstwo ma sprawny system logistyczny w porównaniu do konkurencji, to może zwiększyć swoją przewagę, obsługując klientów, dla których podstawowe znaczenie ma koszt lub których potrzeby są bardziej złożone.
Koszty obsługi różnych klientów mogą znacznie się różnić ze względu na:
- wielkość zamówienia
- system (kanał) dystrybucji – sprzedaż bezpośrednia i za pośrednictwem dystrybutora
- potrzebny czas realizacji zamówienia
- regularność napływu zamówień ze względu na cele planistyczne i logistyczne
- koszty sprzedaży
- koszty wysyłki
- potrzeby indywidualizacji lub modyfikacji wyrobu
Nie wszystkie koszty obsługi się ewidencjonuje, niektóre trudno wykryć. Zwykle, by ocenić koszty poniesione w związku z obsługą klienta należy przeprowadzić kosztowne badania. W sprawozdawczości operacyjnej brakuje na ogół dostatecznie szczegółowych danych, a zwłaszcza kosztów obsługi poszczególnych klientów.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (7 stron A4)
2. (22 stron A4)
3. (1 stron A4)
4. (26 stron A4)
5. (11 stron A4)
6. (14 stron A4)
7. (9 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (7 stron A4)
10. (15 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.5 stron)
2. (1 stron)
3. (1.2 stron)
4. (1.7 stron)
5. (0.9 stron)
6. (2.2 stron)
7. (0.4 stron)
8. (1.3 stron)
9. (1.4 stron)
10. (1.2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Strategia niskich kosztów obsługi klienta w logistyce
Strategia niskich kosztów obsługi klienta w logistyce
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 41 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|