Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
spółki kapitałowe | efektywna obsługa konsumenta | merchandising | podstawy bankowości | marketing przemysłowy | EVA | testy z zarządzania | marketing sportowy |

Strategia niskich kosztów obsługi klienta w logistyce

W przypadku, kiedy przedsiębiorstwo ma sprawny system logistyczny w porównaniu do konkurencji, to może zwiększyć swoją przewagę, obsługując klientów, dla których podstawowe znaczenie ma koszt lub których potrzeby są bardziej złożone.

Koszty obsługi różnych klientów mogą znacznie się różnić ze względu na:
- wielkość zamówienia
- system (kanał) dystrybucji – sprzedaż bezpośrednia i za pośrednictwem dystrybutora
- potrzebny czas realizacji zamówienia
- regularność napływu zamówień ze względu na cele planistyczne i logistyczne
- koszty sprzedaży
- koszty wysyłki
- potrzeby indywidualizacji lub modyfikacji wyrobu

Nie wszystkie koszty obsługi się ewidencjonuje, niektóre trudno wykryć. Zwykle, by ocenić koszty poniesione w związku z obsługą klienta należy przeprowadzić kosztowne badania. W sprawozdawczości operacyjnej brakuje na ogół dostatecznie szczegółowych danych, a zwłaszcza kosztów obsługi poszczególnych klientów.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Zarządzanie logistyką - wykłady
22 stron(-y)
Logistyczna obsługa klienta
17 stron(-y)
Łańcuch dostaw oraz wartość dodana w logistyce
22 stron(-y)
Ściąga z logistyki
5 stron(-y)
Controlling logistyczny (⭐bibliografia)
7 stron(-y)
Podstawy logistyki
22 stron(-y)
Logistyka - ściąga z zagadnień
1 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Strategia niskich kosztów obsługi klienta w logistyce

Strategia niskich kosztów obsługi klienta w logistyce
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 41 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii