Strategie cenowe
To:
1. Strategia zbierania śmietanki z rynku (skimming):
- dotyczy nowości lub najbardziej poszukiwanych wersji produktów;
- polega na stosowaniu możliwie najwyższych cen w krótkim okresie;
- jest adresowana do nabywców wyrobów markowych mało wrażliwych na cenę.
2. Strategia cen prestiżowych:
- dotyczy produktów o wysokiej jakości i prestiżu;
- polega na stosowaniu wysokich cen we wszystkich fazach cyklu życia produktu i na utrzymywaniu bardzo dobrego wizerunku firmy.
3.Strategia cenowej penetracji rynku:
- dotyczy produktów o wysokiej elastyczności cenowej popytu;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu zwiększenia popytu i uzyskanie efektu ekonomii skali;
- jej stosowanie może wywołać odwet ze strony konkurentów, który będzie tym mniej niebezpieczny im wyższej jakości na tle konkurencyjnych będzie nasz produkt.
4. Strategia ekspansywnego kształtowania cen:
- dotyczy produktów o bardzo wysokiej elastyczności cenowej popytu;
- polega na stosowaniu bardzo niskich cen w celu rozszerzenia istniejących lub wejścia na nowe rynki.
5. Strategia prewencyjnego kształtowania cen:
- dotyczy sytuacji, w których przedsiębiorstwa dążą do opóźnienia wejścia konkurentów;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu osiągnięcia znacznego udziału w rynku, rozpowszechnienia pionierskiej marki oraz zmiennych kosztów jednostkowych dzięki ekonomii skali.
6. Strategia cen eliminujących konkurentów:
- dotyczy sytuacji, w których chce się zaszkodzić konkurentom;
- polega na stosowaniu niskich cen w celu zniszczenia konkurentów nawet przy ponoszeniu strat;
- po wyeliminowaniu konkurentów ceny są podnoszone do poziomu zapewniającego zysku.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (2 stron A4)
2. (6 stron A4)
3. (25 stron A4)
4. (25 stron A4)
5. (36 stron A4)
6. (11 stron A4)
7. (21 stron A4)
8. (16 stron A4)
9. (6 stron A4)
10. (17 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.5 stron)
4. (1 stron)
5. (0.1 stron)
6. (1.4 stron)
7. (1 stron)
8. (1.5 stron)
9. (0.9 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Strategie cenowe
Strategie cenowe
Ocena: 10 / 10 Liczba głosów: 123 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|