Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
cykl życia marki | marketing bezpośredni | analiza konkurencji | kompetencje pracownika | analiza rachunku zysków i strat | innowacje | operacje bankowe | obsługa klienta |

Zarządzanie (strona: 8)

Pojęcie makro i mikrootoczenia. - Makrootoczenie dotyczy tych zmiennych otoczenia ekonomicznego, technologicznego, społecznego, instytucjonalnego i prawnego, które nie są specyficzne...)
Ilościowa teoria zarządzania - Koncentruje się na stosowaniu modeli i procesów matematycznych do sytuacji kierowniczych. ...)
Teoria X i Y - założenia - To: Teoria X - przeciętna istota ludzka z natury nie...)
Pojęcie naukowego zarządzania - Podejście do zarządzania zajmujące się poprawą osiąganych wyników przez robotników. ...)
Zasady naukowego zarządzania wg H. Fayola: - To: - podział pracy - im bardziej ludzie specjalizują się...)
Fait accompli - Fait accompli to wyrażenie pochodzące z języka francuskiego, które dosłownie oznacza "dokonane fakty" lub "sprawa...)
Cena alarmowa - Inaczej niebezpieczna. W tym przypadku można skorzystać z ceny, która nawet nie pokrywa w całości...)
Cena dumpingowa - W tym przypadku cena sprzedaży jest niższa od kosztów produkcji. Na przykład dostawca z zagranicy...)
Cena latarnia - w negocjacjach - Istnieją pewne specyficzne rynki (np. Rotterdam dla produktów naftowych, Kair dla bawełny), gdzie można uzyskać...)
Cena błędna - w negocjacjach - Jest to hipoteza, której nigdy nie można odrzucić: dostawca może się mylić na swoją korzyść...)
Cena zachęcająca - w negocjacjach - W negocjacjach to propozycja ceny niższej od rynkowej w celu uzyskania pierwszego kontraktu z ...)
Cena odstraszająca - w negocjacjach - Jest to przypadek kiedy dostawca proponuje cenę, która zraża do współpracy z nim. ...)
Negocjacje cenowe - Są jednym z elementów negocjacji handlowych. Poznanie ceny, o którą...)
Zasada obszaru środkowego - Stosowana w negocjacjach symetrycznie przez obie strony pozwala określić ofertę. Oferty bardzo rozbieżne to pułapka...)
Zasada ustępstwo za ustępstwo - Zakłada, że zaczynając negocjacje podajemy lepsze oferty niż te, które nas zawodzą, zakładając z góry...)
Struktura zorientowana funkcjonalnie - Struktura zorientowana funkcjonalnie jest jednym z podstawowych modeli organizacyjnych, które są stosowane w przedsiębiorstwach, zwłaszcza...)
Rozwój produktu - Polega na poszukiwaniu możliwości wzrostu sprzedaży przez wprowadzenie na dotychczasowy rynek nowego produktu. ...)
Zalety i wady Reengineeringu - Reengineering czyli ponowna inżynieria procesów biznesowych jest podejściem do zarządzania, które skupia się na kompletnym...)
Główne postacie reengineeringu - M. Hammer i J. Champy objaśniają w swej pracy role pięciu grup osób. Są to...)
Cechy i zasady Reengineeringu - To: A. wychodzić od potrzeb klienta B. zorientowanie...)
Wersje Reengineeringu - To: 1) rewolucyjny – zburzenie starego porządku i budowanie od...)
Historia zarządzania wiedzą i jej przodownicy - Firma Teleos i stowarzyszenie The KNOW Network od kilku lat organizują konkurs na najbardziej podziwiane...)
Proces transferu wiedzy - Dotyczy jej przenoszenia i udostępniania innym osobom. Transfer obejmuje dwa rodzaje działań: transmisje i absorpcję....)
Podejście procesowe do zarządzania wiedzą - Bazuje ono na doświadczeniach i rozwiązaniach stosowanych w praktyce (zwłaszcza w dużych firmach konsultingowych). ...)
Podejście zasobowe do zarządzania wiedzą - Szczególne znaczenie ma tutaj model 'źródeł wiedz'. Model ten powstał jako rezultat badań nad innowacyjnością...)
Podejście japońskie do zarządzania wiedzą - Jest ono wynikiem pracy dwóch japońskich naukowców: Nonaki i Takeuchiego. Podzielili oni  wiedzę na...)
Definicja zarządzania wiedzą - Zarządzanie wiedzą jest określane najczęściej jako proces, system lub dyscyplina, która składa się z trzech...)
7 definicji zarządzania wiedzą - Oto kilka popularnych definicji zarządzania wiedzą: 1. 'ogół procesów umożliwiających...)
Strategia ekspansywna - Strategia ekspansywna jest podejściem w zarządzaniu, które ma na celu osiągnięcie wzrostu sprzedaży, zysków oraz...)
Stowarzyszenie - To dobrowolne, samorządowe, trwałe zrzeszenie o celach niezarobkowych. Swoboda tworzenia i działania stowarzyszeń jest zagwarantowana...)

Strona 8 z 17
<<<  -  3  4  5  6  7  8  9  10  11  12  13  -  >>>

2001-2024 © ABC Ekonomii