Konflikty w kanale marketingowym
W kanale marketingowym powinna zachodzić bardzo ścisła współpraca, lecz w jej trakcie mogą powstawać konflikty, zwłaszcza w kanałach marketingowych konwencjonalnych. Ich źródłem mogą być między innymi:
1. Rozbieżność interesów producenta i pośredników handlowych. Sprzeczność ta polega na tym, że producenci pragną minimalizować swoje koszty handlowe. Handlowcy natomiast pragną maksymalizować marże handlowe.
2. Dążenia przedsiębiorstw produkcyjnych do sprawowania kontroli nad całym procesem dystrybucji, natomiast pośrednicy pragną zachować samodzielność, autonomiczność i elastyczność w działaniu, wychodząc z założenia, że najlepiej znają sferę handlu.
3. Producenci dążą do tego, by pośrednicy eksponowali ich towary w najlepszych miejscach w swoich hurtowniach czy też sklepach detalicznych. Żądają najlepszych miejsc ekspozycji towarów, ale handlowcy żądają za to dodatkowych opłat.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (16 stron A4)
2. (24 stron A4)
3. (2 stron A4)
4. (7 stron A4)
5. (31 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.6 stron)
2. (0.4 stron)
3. (0.5 stron)
4. (0.3 stron)
5. (0.2 stron)
6. (1.4 stron)
7. (0.2 stron)
8. (0.2 stron)
9. (2.6 stron)
10. (2 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Konflikty w kanale marketingowym
Konflikty w kanale marketingowym
Ocena: 9.5 / 10 Liczba głosów: 187 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|