Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
cena równowagi | model AIDA | organizowanie | produkt | taktyki negocjacyjne | analiza makrootoczenia | rentowność aktywów | produkt narodowy brutto |

Segmentacja rynku w ujęciu logistycznym

Segmentacja rynku w ujęciu logistycznym polega na podziale rynku na różne grupy, w zależności od ich potrzeb i preferencji związanych z procesem logistycznym. Segmentacja rynku logistycznego umożliwia firmom lepsze dopasowanie swojej oferty do potrzeb różnych grup klientów, co z kolei pozwala na zwiększenie lojalności klientów i konkurencyjności firmy na rynku.

Segmentacja rynku logistycznego może odbywać się na wiele sposobów, w zależności od rodzaju produktów lub usług, które firma oferuje. Przykładowe kryteria segmentacji rynku logistycznego to:

- Lokalizacja klientów - podział rynku na grupy w zależności od lokalizacji geograficznej klientów. Dzięki temu firma może dostarczać produkty w sposób bardziej efektywny i zminimalizować koszty transportu.
- Wielkość zamówienia - podział rynku na grupy w zależności od wielkości zamówień. Dzięki temu firma może oferować różne opcje dostawy, w zależności od potrzeb klienta.
- Szybkość dostawy - podział rynku na grupy w zależności od potrzeb klientów dotyczących szybkości dostawy produktów. Dzięki temu firma może oferować różne opcje dostawy, takie jak ekspresowa dostawa, standardowa dostawa lub dostawa w określonym czasie.
- Rodzaj produktu - podział rynku na grupy w zależności od rodzaju produktu lub usługi. Dzięki temu firma może dostosować procesy logistyczne do specyfiki danego produktu, np. zapewnić odpowiednie warunki transportu dla produktów spożywczych.

Segmentacja rynku logistycznego pozwala firmom lepiej zrozumieć potrzeby i preferencje swoich klientów związane z procesem logistycznym. Dzięki temu firmy mogą oferować bardziej dopasowane i konkurencyjne usługi logistyczne, co przyczynia się do zwiększenia zadowolenia klientów i lojalności wobec firmy.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Marketing wyborczy - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
11 stron(-y)
Segmentacja rynku - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
13 stron(-y)
Analiza rynku opon
10 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat (⭐bibliografia)
11 stron(-y)
Plan marketingowy producenta ekologicznych środków czystości
16 stron(-y)
Fazy procesu formułowania strategii marketingowej (⭐przypisy)
5 stron(-y)
Magazynowanie - referat (⭐bibliografia ⭐przypisy)
17 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Logistyka » Segmentacja rynku w ujęciu logistycznym

Segmentacja rynku w ujęciu logistycznym
Ocena: 8.9 / 10
Liczba głosów: 170 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii