Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
psychologia osobowości | struktura organizacyjna | finansowanie przedsiębiorstw | współczynnik determinacji | TQM | slogan | marka | kontrakty terminowe |

Proces promocji - definicja, strategie i techniki oraz przykłady kampanii z rynku

Proces promocji to zbiór działań marketingowych mających na celu informowanie, przekonywanie i przyciąganie uwagi konsumentów do produktów lub usług firmy. Promocja jest jednym z kluczowych elementów marketingu-mix, który obejmuje także produkt, cenę i dystrybucję. Głównym celem promocji jest zwiększenie świadomości marki, zbudowanie pozytywnego wizerunku i zachęcenie konsumentów do zakupu.

Proces promocji to zbiór działań marketingowych, których celem jest zwiększenie świadomości o produkcie lub usłudze, wzrost sprzedaży oraz budowanie lub utrzymanie wizerunku marki. Promocja jest jednym z kluczowych elementów marketingu-mix, które obejmuje 4P: produkt, cenę, miejsce (dystrybucję) i promocję. Proces promocji składa się z różnych strategii i technik, które mają na celu dotarcie do docelowej grupy odbiorców.

W marketingu proces komunikacji rynkowej przedsiębiorstwa określany jest mianem promocji.

Promocja od łacińskiego słowa 'promotio – promevere' oznaczającego poparcie, szerzenie, posuwanie, naprzód – jest marketingowym oddziaływaniem na klienta i potencjalnych nabywców polegającym na dostarczeniu informacji, argumentacji i obietnic oraz zachęty skłaniających do kupowania oferowanych produktów jak również wytwarzających przychylną opinię o przedsiębiorstwach przemysłowych, handlowych i usługowych.

Proces promocji składa się z różnych strategii i technik, takich jak:

- Reklama: płatne przekazy medialne mające na celu promowanie produktów lub usług. Reklama może przybierać różne formy, takie jak telewizyjna, radiowa, prasowa, internetowa, na zewnątrz (billboardy) czy na mediach społecznościowych.

- Public Relations (PR): zestaw działań mających na celu budowanie i utrzymanie pozytywnego wizerunku firmy wśród opinii publicznej, jak również zarządzanie jej komunikacją z mediami. PR może obejmować organizację konferencji prasowych, tworzenie materiałów prasowych, współpracę z influencerami czy zarządzanie kryzysowe.

- Sprzedaż osobista: bezpośrednie, indywidualne podejście do potencjalnych klientów, mające na celu prezentację i sprzedaż produktów lub usług. Techniki sprzedaży osobistej obejmują prezentacje, negocjacje czy telemarketing.

- Promocja sprzedaży: krótkotrwałe działania mające na celu zachęcenie klientów do szybkiego zakupu produktów lub usług. Może to obejmować zniżki, oferty specjalne, kupony, konkursy czy programy lojalnościowe.

- Marketing bezpośredni: komunikacja bezpośrednio z klientami, mająca na celu prezentację oferty firmy i zachęcenie do zakupu. Może to obejmować e-mail marketing, marketing SMS, mailing czy telemarketing.

- Marketing w mediach społecznościowych: promocja produktów i usług w serwisach społecznościowych, takich jak Facebook, Instagram, Twitter czy LinkedIn. Może to obejmować zarówno organiczną komunikację, jak i płatne reklamy.

Proces promocji obejmuje różnorodne strategie i techniki marketingowe, które mają na celu zwiększenie rozpoznawalności marki, wzmocnienie wizerunku firmy, promowanie produktów lub usług oraz pobudzenie popytu.

Przykłady rynkowe procesów promocji obejmują:

Kampania 'Share a Coke' (Udostępnij Coca-Colę) - Coca-Cola:
W 2011 roku Coca-Cola wprowadziła na rynek kampanię, w ramach której na etykietach butelek zamiast logo Coca-Cola umieszczano popularne imiona. Kampania miała na celu zachęcenie konsumentów do personalizowania butelek i dzielenia się nimi ze znajomymi. Kampania zyskała ogromną popularność i przyczyniła się do wzrostu sprzedaży.

Kampania 'Old Spice - The Man Your Man Could Smell Like' (Old Spice - Mężczyzna, jakim Twój mężczyzna mógłby pachnieć):
W 2010 roku Old Spice wypuścił serię reklam z Isaiahem Mustafą jako "Mężczyzną, jakim Twój mężczyzna mógłby pachnieć". Kampania zyskała dużą popularność w mediach społecznościowych, a wizerunek Mustafy stał się ikoniczny. Reklama była zabawna, oryginalna i przyciągała uwagę, co przyczyniło się do wzrostu sprzedaży produktów Old Spice.

Kampania 'Dove Real Beauty Sketches' (Dove - Prawdziwe Szkice Piękna):
W 2013 roku Dove przeprowadził kampanię mającą na celu promowanie pozytywnego postrzegania własnego ciała przez kobiety. W ramach kampanii stworzono serię filmów, w których artysta rysował portrety kobiet oparte na ich własnych opisach oraz na opisach innych osób. Kampania miała na celu pokazanie, że kobiety często oceniają siebie surowiej niż inni. Kampania zyskała szerokie uznanie i pozytywnie wpłynęła na wizerunek marki Dove.

Kampania 'Apple - Think Different' (Apple - Myśl Inaczej):
W 1997 roku Apple wprowadził kampanię "Think Different", mającą na celu promowanie wartości marki Apple oraz wyrażenie wsparcia dla innowacji i kreatywności. Kampania obejmowała różne elementy promocji, takie jak reklamy telewizyjne, prasowe i plakaty, na których przedstawiano ikony kultury i nauki, takie jak Albert Einstein, Mahatma Gandhi czy Maria Skłodowska-Curie. Kampania przyczyniła się do odrodzenia marki Apple i wzrostu sprzedaży.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan promocji wody mineralnej - projekt
8 stron(-y)
Promocja jako narzędzie marketingu (⭐bibliografia ⭐przypisy)
10 stron(-y)
Test z marketingu
6 stron(-y)
Promocja - referat (⭐bibliografia)
14 stron(-y)
Promocja jako element marketingu (⭐przypisy)
30 stron(-y)
Reklama jako istotne narzędzie promocji w przedsiębiorstwie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
28 stron(-y)
Merchandising - referat (⭐bibliografia)
15 stron(-y)

Podobne tematy w Kompendium

1. Charakterystyka strategii biznesu (0.2 stron)
2. Marketing wyborczy (0.4 stron)
3. Underwriting jako podsystem organizacyjny (0.3 stron)
4. Reklama w marketingu (0.5 stron)
5. Klasyfikacja strategii w zarządzaniu (1.5 stron)
6. Techniki negocjajne (0.2 stron)
7. Techniki negocjacji (0.3 stron)
8. Branding (0.4 stron)
9. Etapy budowy programu promocji (2.2 stron)
10. Strategia pull i push (0.5 stron)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Proces promocji - definicja, strategie i techniki oraz przykłady kampanii z rynku

Proces promocji - definicja, strategie i techniki oraz przykłady kampanii z rynku
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 132 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii