Funkcje reklamy
Reklama jest ważnym składnikiem promocji polegającej na przekazywaniu informacji związanych z jakąś koncepcją, produktem lub usługą w celu wywołania przychylności odbiorcy i spowodowania jego działań zgodnych z zamierzeniem nadawcy. Ale reklama to coś więcej niż sposób rozpowszechniania informacji
o produkcie. Jest to podstawowe narzędzie komunikacji w naszym ustroju gospodarczym. Bywa, że reklama służy do promowania akcji charytatywnych, idei politycznych oraz zmian społecznych czy ekonomicznych. Jest również częścią kultury codziennej każdego człowieka. Reklama stała się częścią naszego środowiska kulturowego, społecznego i gospodarczego.
Jedną z ważniejszych funkcji reklamy jest to, że przyczynia się do podnoszenia jakości produktów. Posługiwanie się reklamą wskazuje, że reklamowany produkt jest standardowy, utrzymuje zawsze reklamowaną jakość podlegającą sprawdzeniu
i ocenie . Ponadto reklama utrwala obraz i markę produktu w świadomości nabywcy. Reklama posługuje się wieloma różnymi formami i środkami przekazu, buduje trwały image produktu, jego wytwórcy i sprzedawcy.
Reklama pełni kilka podstawowych ról:
- Pierwszą z nich jest rola marketingowa reklamy
- Rola komunikacyjna reklamy
- Rola ekonomiczna reklamy
- Rola społeczna reklamy
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (14 stron A4)
2. (28 stron A4)
3. (14 stron A4)
4. (10 stron A4)
5. (5 stron A4)
6. (30 stron A4)
7. (13 stron A4)
8. (13 stron A4)
9. (52 stron A4)
10. (30 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.2 stron)
2. (0.3 stron)
3. (0.2 stron)
4. (0.2 stron)
5. (0.4 stron)
6. (0.5 stron)
7. (0.1 stron)
8. (0.3 stron)
9. (0.4 stron)
10. (0.3 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing » Funkcje reklamy
Funkcje reklamy
Ocena: 9.9 / 10 Liczba głosów: 210 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|