Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
sprzedaż w Internecie | analiza konkurencyjna | produkt krajowy brutto | szacowanie parametrów strukturalnych | korporacje transnarodowe | proces rekturacyjny | koncepcja 7P | analiza finansowa |

Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego

O wyborze rynku decydują silne i słabe strony potencjału przedsiębiorstwa, a także szanse oraz ryzyko wynikające z alternatywnych rynków zagranicznych.

Wybierając natomiast w sposób zaplanowany rynki, należy postępować tak jak w przypadku wszelkich decyzji inwestycyjnych: wyboru najlepszego rozwiązania po rozważeniu najbardziej prawdopodobnych, w odniesieniu do potencjału:
- rynkowego (popytu);
- konkurencji;
- otoczenia ekonomicznego;
- otoczenia politycznego.

Zobacz: Plan marketingowy - teoria (Strony A4: 17)

Obok metody analitycznej wyboru rynku stosuje się także metodę portfelową. Punkt wyjściowy dla wyboru rynku tworzy wówczas ocena ryzyka w odniesieniu do państw, z którymi utrzymywane są stosunki, lub, które rozpatrywane są jako potencjalne rynki. Analiza przedstawiona może być przy pomocy modelu skali punktowej. Następny krok to zestawienie macierzy krajów według wielkości ryzyka poszczególnych rynków oraz – z drugiej strony – atrakcyjności rynku. Kolejny krok to ustalenie produktów i usług, przy pomocy, których przedsiębiorstwo zamierza uaktywnić się w poszczególnych krajach. Na dużych i ważnych rynkach zagranicznych należy przeprowadzić dokładniejszą segmentację dla zróżnicowanego wyczerpania potencjału rynkowego, gdyż w ramach jednego kraju odróżnić można często więcej rynków cząstkowych.


Sprawdź też nasze pozostałe opracowania (referaty, projekty, analizy i inne):
Zobacz: Bilans płatniczy - referat (Strony A4: 27) 📚 📝
Zobacz: Zagadnienia z marketingu międzynarodowego (Strony A4: 16)
Zobacz: FOZZ - afera finansowa III RP (referat) (Strony A4: 24) 📚 📝
Promocje prosto od dystrybutora: www.ares-eksport.pl na ekskluzywne, efektowne lampy z prawdziwymi kryształami Preciosa - w stylu glamour i stylu nowoczesnym - do każdego wnętrza! Od Elite Bohemia z Czech. Do mieszkania, domu i dla biznesu. Ponad 500 modeli oraz wzory na zamówienie, wg projektu Klienta.
Zobacz: Logistyka - ściąga z zagadnień (Strony A4: 1)

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk pliki z obszernymi i szczegółowymi opracowaniami przygotowanymi przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, notatki, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz czytać, edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Bilans płatniczy - referat ( bibliografia przypisy)
27 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
FOZZ - afera finansowa III RP (referat) ( bibliografia przypisy)
24 stron(-y)
Logistyka - ściąga z zagadnień
1 stron(-y)
Biznes plan - wzór (schemat)
20 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego

Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 261 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

ABC Ekonomii © 2001-2025