Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
zarządzanie projektami | koszt alternatywny | zarządzanie procesowe | ekonometria | rynek dóbr i usług | MIRR | psychologia | równowaga konsumenta |

Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego

O wyborze rynku decydują silne i słabe strony potencjału przedsiębiorstwa, a także szanse oraz ryzyko wynikające z alternatywnych rynków zagranicznych.

Wybierając natomiast w sposób zaplanowany rynki, należy postępować tak jak w przypadku wszelkich decyzji inwestycyjnych: wyboru najlepszego rozwiązania po rozważeniu najbardziej prawdopodobnych, w odniesieniu do potencjału:
- rynkowego (popytu);
- konkurencji;
- otoczenia ekonomicznego;
- otoczenia politycznego.

Obok metody analitycznej wyboru rynku stosuje się także metodę portfelową. Punkt wyjściowy dla wyboru rynku tworzy wówczas ocena ryzyka w odniesieniu do państw, z którymi utrzymywane są stosunki, lub, które rozpatrywane są jako potencjalne rynki. Analiza przedstawiona może być przy pomocy modelu skali punktowej. Następny krok to zestawienie macierzy krajów według wielkości ryzyka poszczególnych rynków oraz – z drugiej strony – atrakcyjności rynku. Kolejny krok to ustalenie produktów i usług, przy pomocy, których przedsiębiorstwo zamierza uaktywnić się w poszczególnych krajach. Na dużych i ważnych rynkach zagranicznych należy przeprowadzić dokładniejszą segmentację dla zróżnicowanego wyczerpania potencjału rynkowego, gdyż w ramach jednego kraju odróżnić można często więcej rynków cząstkowych.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Plan marketingowy - teoria
17 stron(-y)
Bilans płatniczy - referat ( bibliografia przypisy)
27 stron(-y)
Zagadnienia z marketingu międzynarodowego
16 stron(-y)
Logistyka - ściąga z zagadnień
1 stron(-y)
Istota segmentacji rynku - referat ( bibliografia)
11 stron(-y)
Jak napisać biznes plan - prezentacja
26 stron(-y)
Plan marketingowy - szablon (schemat, wzór)
9 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Marketing międzynarodowy » Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego

Jakie czynniki należy uwzględnić dokonując wyboru rynku zagranicznego
Ocena: 9.8 / 10
Liczba głosów: 235 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii