Top strony
Wyszukiwarka serwisu
Mapa tagów
etapy analizy strategicznej | ocena pracowników | krzywa podaży | Customer Care | badanie rynku | metoda delficka | zadania z mikroekonomii | działalność kredytowa |

Dane w badaniach marketingowych

Wyróżniamy:

Dane pierwotne – dane zbierane specjalnie w celu rozwiązania danego problemu najczęściej w wyniku badań terenowych, przy użyciu technik obserwacyjnych, wywiadów, ankiet, testów.

Dane wtórne – istnieją już w momencie projektowania badania, są wynikiem pomiarów pierwotnych lub wtórnych przeprowadzonych uprzednio przez określone osoby lub instytucje do innych celów.

Dane wewnętrzne
- ze sprzedaży produktów według lini produktów, obszaru geograficznego, typu klienta
- rodzaje płatności dokonywanych przez klientów
- zyski bądź straty w sprzedaży różnych linii produktów, w różnych obszarach, dla różnych klientów
- zapasy poszczególnych produktów w poszczególnych magazynach
- koszty – stałe, zmienne, dostawy, produkcja, sprzedaż wyrobów.

Dane zewnętrzne
- publikacje książkowe i czasopiśmiennicze
- przeglądy bibliograficzne i dokumentacyjne – informatory, słowniki, encyklopedie
- wydawnictwa statystyczne – roczniki, biuletyny, informatory statystyczne (centralne, branżowe, resortowe)
- opracowania naukowe placówek naukowo-badawczych instytucji badań rynku, laboratoriów branżowych, ośrodków badawczo-rozwojowych
- strony internetowe.

Powyższe informacje to dla Ciebie za mało? Pobierz na dysk obszerne i szczegółowe opracowania przygotowane przez studentów w trakcie studiów, doktorantów, wykładowców, przedsiębiorców. Są to m.in.: gotowe prezentacje, referaty z bibliografią, ściągi i wykłady, analizy finansowe, biznes plany, plany marketingowe i inne opracowania.
Pliki po pobraniu na dysk możesz dowolnie edytować i drukować.

Przykładowe tematy do pobrania:
Ilość stron A4
Badania marketingowe - pytania egzaminacyjne (test)
11 stron(-y)
Badania marketingowe w Internecie (⭐bibliografia ⭐przypisy)
20 stron(-y)
Analiza czynnikowa - z przykładem zastosowania (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Badania ankietowe - referat (⭐bibliografia)
10 stron(-y)
Istota badań rynkowych i marketingowych - praca (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)
Marketingowy system informacji - referat (⭐bibliografia)
12 stron(-y)
Metody prezentacji i oceny badania marketingowego (⭐bibliografia ⭐przypisy)
12 stron(-y)

Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Badania marketingowe » Dane w badaniach marketingowych

Dane w badaniach marketingowych
Ocena: 9 / 10
Liczba głosów: 127 głosów

Zaloguj się, aby zagłosować

2001-2024 © ABC Ekonomii