Dane w badaniach marketingowych
Wyróżniamy:
Dane pierwotne – dane zbierane specjalnie w celu rozwiązania danego problemu najczęściej w wyniku badań terenowych, przy użyciu technik obserwacyjnych, wywiadów, ankiet, testów.
Dane wtórne – istnieją już w momencie projektowania badania, są wynikiem pomiarów pierwotnych lub wtórnych przeprowadzonych uprzednio przez określone osoby lub instytucje do innych celów.
Dane wewnętrzne
- ze sprzedaży produktów według lini produktów, obszaru geograficznego, typu klienta
- rodzaje płatności dokonywanych przez klientów
- zyski bądź straty w sprzedaży różnych linii produktów, w różnych obszarach, dla różnych klientów
- zapasy poszczególnych produktów w poszczególnych magazynach
- koszty – stałe, zmienne, dostawy, produkcja, sprzedaż wyrobów.
Dane zewnętrzne
- publikacje książkowe i czasopiśmiennicze
- przeglądy bibliograficzne i dokumentacyjne – informatory, słowniki, encyklopedie
- wydawnictwa statystyczne – roczniki, biuletyny, informatory statystyczne (centralne, branżowe, resortowe)
- opracowania naukowe placówek naukowo-badawczych instytucji badań rynku, laboratoriów branżowych, ośrodków badawczo-rozwojowych
- strony internetowe.
Najczęściej pobierane pliki (.doc i .pps) |
1. (12 stron A4)
2. (12 stron A4)
3. (12 stron A4)
4. (28 stron A4)
5. (21 stron A4)
6. (10 stron A4)
7. (24 stron A4)
8. (14 stron A4)
9. (15 stron A4)
10. (21 stron A4)
|
Podobne tematy w Kompendium |
1. (0.1 stron)
2. (0.2 stron)
3. (0.4 stron)
4. (0.2 stron)
5. (1.3 stron)
6. (0.3 stron)
7. (0.3 stron)
8. (1.5 stron)
9. (0.3 stron)
10. (0.5 stron)
|
Jesteś tutaj: Kompendium ekonomii » Badania marketingowe » Dane w badaniach marketingowych
Dane w badaniach marketingowych
Ocena: 9 / 10 Liczba głosów: 127 głosów
Zaloguj się, aby zagłosować
|